پخش زنده
امروز: -
دبیر سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: برای توسعه و پیشرفت صنعت پوشاک باید نظام حکمرانی، بخش خصوصی، تولیدکننده و مصرف کننده نهایی تلاش کنند تا درصد بالایی از پوشاک کشورمان به نشان و طراحی برگرفته از فرهنگ غنی ایران تعلق یابد.
محسن گرجی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: زنجیره ارزش هر محصولی با طراحی آن شروع شده و سپس به بخش تولید، بازاریابی و توزیع میرسد و یک محصول زمانی بیشترین ارزش افزوده را از طی کردن این فرایند خواهد داشت که تمامی بخشهای این زنجیره درهم تنیده باشند.
وی افزود: در یک دهه گذشته صنعت پوشاک گامهای موثری را در حوزه یکپارچگی برداشته است ولی برای رسیدن به قله نهایی این حوزه، باید مسیر پرپیچ و خمی را بپیماییم تا زنجیره ارزش توسعه صنعت پوشاک با فرهنگ غنی ایرانی یکپارچگی و همخوانی داشته باشد.
دبیر سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: در صنعت پوشاک، تولیدکننده ایرانی باید با تکیه بر ظرفیتهای خود محصولات باکیفیت و دوخت مناسب روانه بازار کرده و مصرف کننده هم با افتخار بتواند پوشاکی با نشان (برند) ایران را تهیه کند.
گرجی با اشاره به انتخاب شعار «کشف ایران» برای این جشنواره افزود: شعاری انتخاب کردیم تا علاوه بر همدلی و یکپارچگی هنرمندان، ظرفیتهای فرهنگی و هنری متنوع ایران را دربر بگیرد.
وی گفت: این شعار نشان دهنده تلاش برای ایجاد یک حرکت فرهنگی بلندمدت در حوزه مد و لباس است که فراتر از یک رویداد فصلی، به دنبال احیا و توسعه میراث فرهنگی و هنری ایران است.