• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • وبگردی
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۵۰۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۵
خوزستان » اجتماعی

استمرار فعالیت قطار‌های باری و مسافربری راه آهن جنوب

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: در روز‌های جنگ و حملات ددمنشانه رژیم صهیونی به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران، فعالیت قطار‌های باری و مسافری متوقف نشد.

استمرار فعالیت قطار‌های باری و مسافربری راه آهن جنوب

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، غلامحسین ولدی چهارشنبه ۴ تیر در قرارگاه رسانه‌ای سپهبد شهید غلامعلی رشید در مورد عملکرد اداره‌کل راه‌آهن جنوب در مدت حملات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی مهمی که در حوزه زیرساخت صورت گرفت، گماردن نگهبان در مراکز حساس و استراتژیک در پل‌ها است. علاوه بر این، قطار‌های نجات را در دو نقطه ایستگاه اهواز و بندر امام آماده به کار قرار دادیم.

وی افزود: ما بلافاصله پس از حمله رژیم صهیونیستی به ایران، جلسه مدیریت بحران را با همکاران و معاونان در این اداره‌کل تشکیل دادیم و ما یک دستگاه خدمات‌رسان هستیم و باید از توقف قطار‌های خود جلوگیری و سیر روان و ایمن قطار‌ها را حفظ می‌کردیم.

ولدی ادامه داد: طبیعتا اولین اقدام این اداره‌کل در شرایط جنگی، حفظ زیرساخت‌ها است. ما قبل از قبول قطار‌های مسافری از مبادی تهران، قم، مشهد مقدس و همچنین قبل از اعزام قطار‌های مسافری خود، درزین‌ها را به صورت پیشرو اعزام می‌کردم تا از سلامت مسیر ریلی اطمینان حاصل کنیم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب اضافه کرد: افرادی را تحت عنوان راهبان که تقریبا تا ۱۰ کیلومتر مسیر را به صورت پیاده بازدید می‌کنند تعیین کردیم تا هرگونه مورد مشکوک اعم از مشکل در زیرساخت و نقص یا ایراد در ریل را به مافوق خود در کنترل مرکزی مخابره کنند؛ این اقدامات در راستای جلوگیری از توقف قطار‌های باری و مسافربری صورت گرفت.

ولدی گفت: یکی دیگر از اقداماتی مهمی که در حوزه زیرساخت صورت گرفت، گماردن نگهبان در مراکز حساس و استراتژیک در پل‌ها است. علاوه بر این، قطار‌های نجات را در دو نقطه ایستگاه اهواز و بندر امام آماده به کار قرار دادیم.

وی افزود: ما دیزل ذخیره برای ایستگاه‌ها آماده کردیم تا چنانچه قطاری در مسیر به هر دلیلی متوقف شد، بتوانیم بدون فوت وقت به آن امدادرسانی کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه در طی این ۱۲ روز جنگ، هیچگونه توقف قطار اعم از باری و مسافربری نداشتیم، بیان کرد: ما پیش‌بینی کردیم که ممکن است در تامین سوخت دچار مشکل شویم، به همین دلیل در سه نقطه از راه‌آهن جنوب مانند بندر امام، اهواز و خرمشهر سه پایگاه سوخت آماده به کار قرار دادیم و ذخیره سوخت به مدت یک ماه در این پایگاه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به نبود حمل هوایی و وجود تقاضای حداکثری برای حمل راه‌آهن گفت: در این راستا با توجه به تقاضای موجود ۸ قطار فوق‌العاده با ظرفیت ۳۷۰۰ نفر برای این ایام قرار دادیم. علاوه بر آن، ما تمامی سالن‌های ذخیره که در ایستگاه‌های مبدا و مقصد گذاشته بودیم را در چرخه فعالیت قرار دادیم و ۲۰ سالن با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر اضافه کردیم.

ولدی افزود: در طی این ۱۲ روز صندلی ایجادی در حوزه قطار‌های بین‌شهری ۳۳ هزار نفر بود و استان خوزستان رتبه دوم در قطار‌های حومه‌ای را دارد و ما توانایی جابه‌جایی بیش از ۱۰ هزار نفر را در درون استان داشتیم.

وی ادامه داد: پس از آمادگی زیرساخت‌ها برای تردد قطارها، اصلی‌ترین وظیفه ما که از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به ما تکلیف شد، تخلیه کالا‌های اساسی از بندر امام بود.

ولدی با اشاره به جلسات با مدیرعامل بنادر و دریانوردی استان و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در طی این ۱۲ روز، ما بیش از ۳۰۰ واگن حمل کالای اساسی داشتیم که با توجه به اینکه در روز‌های عادی میانگین واگن‌ها ۱۱۲ واگن بود، رشد قابل توجه در این زمینه صورت گرفته است.

وی در خصوص تقاضای حداکثری و  ازدحام در قطار‌های بین شهری اظهار کرد: وقتی قیمت یک نوع حمل و نقلی پایین است، تقاضا برای آن به حداکثر می‌رسد. کاری که از ابتدای سال برای قطار‌های حومه‌ای یا محلی انجام دادیم، آنلاین شدن بلیت فروشی قطار‌ها بود تا مسافران بتوانند بدون اتلاف وقت سوار قطار شوند.

ولدی بیان کرد: معتقدم که افزایش تعداد سالن‌های قطار، اقدامی خوب است و البته این کار در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم قرار دارد.

وی با اشاره به تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی حمل و نقل کالا گفت: ما ارتباط بسیار خوبی با بندرامام و سازمان راهداری در مورد جابه‌جایی‌های بار داشتیم و هم صاحبان بار، هم مالکان واگن‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی به ما کمک کردند تا عدد قابل توجهی حمل بار داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
صدور مجوز گردشگری سلامت برای ۱۰ دفتر خدمات مسافرتی در تهران
وحدت و اتحاد رمز موفقیت ملت ایران در بحران‌ها
امنیت کلی منطقه ناشی از اقتدارجبهه مقاومت و حضور مستشاران نظامی در سوریه بود
فریاد خشم یزدی‌ها علیه سکوت جهانی
دو مدال برنز برای آزادکاران مازنی در رقابت‌های جهانی بوداپست
ایران به هر اقدام نابخردانه پاسخ قاطعانه خواهد داد
نگاهی گذرا به شرارت‌های آمریکا برعلیه مردم ایران
برخورد قاطع با وطن فروشان جنگ رژیم ددمنش اسرائیل در مقابل کشورمان
تقوا، بصیرت و تبعیت از ولایت، کلید مقابله با دشمنان
برگزاری اردوی تیم جودو نوجوانان به میزبانی بجنورد
برپایی خیمه عزاداری سالار شهیدان به همت هنرمندان قم
حمله رژیم صهیونیستی به مردم تشنه در صف آب در غزه
امام سجاد (ع) با بهره‌گیری از سلاح دعا، معارف ناب اسلامی را در قالب صحیفه سجادیه احیا کرد
اجرای طرح تابستانه مهارت در دیواندره
ایستگاه پایانی بزرگ‌ترین رقابت علمی کشور
جنگ ۱۲ روزه ثابت کرد مجامع بین‌المللی قابل اعتماد نیستند
حمله رژیم صهیونیستی به مزدور خود در سوریه نشانه‌ آشفتگی این رژیم است
مردم عامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس ۱۲ روزه
تامین خوراک و علوفه مورد نیاز دام های کشور
مشارکت پیمانکاران در بازسازی منازل آسیب دیده در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
راه اندازی سامانه جدید بانکی خدمات بانک سپه
مارکو باکیچ به پرسپولیس پیوست
وزیر جهاد کشاورزی: توازن در واردات نهاده باید رعایت شود
مصاف ایران - ژاپن در نیمه‌نهایی
ورود موج بی‌سابقه گرمای شدید به کشور
آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی در تهران
جذب حدود ۱۰۰ هزار نیروی جدید در دستگاه‌های اجرایی کشور
شروع فرایند هدایت تحصیلی پایه نهم از فردا
افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه کنسانتره تیتانیوم کهنوج
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۵؛ نتایج روز نخست هفته سوم؛ برنامه دومین روز
تقابل حساس والیبال نوجوانان ایران و ژاپن از شبکه ورزش
آغاز آزمون سراسری با رقابت حدود نیم‌ میلیون داوطلب
فرمانده کل ارتش: لحظه‌ای در دفاع از ایران درنگ نمی‌کنیم
یارانه دهک‌های اول تا سوم واریز شد
پیاتزا: نمی‌توانم بگویم خوشحال هستم؛ روند خوب‌مان تداوم نداشت
طرح مشترک جریان فتنه با منافقین و رضا پهلوی  (۳ نظر)
چرا بانک‌ها برای وام ازدواج «شعبه» را تایید نمی‌کنند  (۳ نظر)
راه اندازی سامانه جدید بانکی خدمات بانک سپه  (۲ نظر)
پزشکیان: همچنان معتقدیم که پنجره دیپلماسی باز است  (۲ نظر)
رژیم صهیونیستی بمباران سوریه را از سرگرفت  (۲ نظر)
مدنی‌زاده: به‌دنبال خصوصی‌سازی واقعی هستیم  (۱ نظر)
اسقاط ۲۰هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده  (۱ نظر)
سود سهام عدالت متوفیان برای وراث کی واریز می شود؟  (۱ نظر)
انعقاد قرار داد سازندگی ۵۸ هزار واحد مسکن ملی در استان  (۱ نظر)
آغاز رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی  (۱ نظر)
ایران؛ الگوی مقاومت، پیشرفت و دیپلماسی در برابر تحریم‌ها  (۱ نظر)
«احمد الشرع» دمشق را ترک کرد  (۱ نظر)
عفو بین‌الملل: اتحادیه اروپا با اسرائیل به حقوق بشر خیانت کرد  (۱ نظر)
تشدید تحریم‌های اروپا علیه ایران به بهانه حقوق بشر  (۱ نظر)
کلافگی صاحبان مشاغل از اختلال دستگاه‌های کارت خوان  (۱ نظر)