• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • وبگردی
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۵۱۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۴
علمی و فرهنگی » بهداشت وسلامت

انسجام سازمان بیمه سلامت ایران در آزمون شرایط اضطراری

سازمان بیمه سلامت ایران با تکیه بر آمادگی زیرساختی و هماهنگی درون‌سازمانی، موفق به ارائه گسترده خدمات سلامت به بیمه‌شدگان در سراسر کشور شد.

انسجام سازمان بیمه سلامت ایران در آزمون شرایط اضطراری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بازه زمانی ۱۲ روزه از ۲۳ خرداد تا ۴ تیر ۱۴۰۴، بیش از سه میلیون خدمت سلامت سرپایی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران به بیمه‌شدگان ارائه شد. این خدمات از طریق بیش از ۲۹ هزار مرکز درمانی و تشخیصی در کشور انجام گرفت و شامل نسخه‌های دارویی، آزمایش، تصویربرداری، فیزیوتراپی و خدمات مطبی بود. همچنین پوشش بیمه‌ای خدمات بستری نیز بدون وقفه ادامه یافت.

محمدمهدی ناصحی با اشاره به عملکرد سازمان در این بازه زمانی گفت: در شرایطی که کشور با موقعیتی اضطراری روبه‌رو بود، سازمان بیمه سلامت توانست با انسجام، سرعت و هدفمندی، به الگویی برای تاب‌آوری در نظام سلامت تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در همین مدت، بیش از ۲۴۰ مرکز حساس سلامت توسط تیم‌های نظارت و ارزشیابی در استان‌ها مورد پایش میدانی قرار گرفت. مدیران ارشد سازمان نیز با حضور در مراکز ارائه خدمت، ضمن نظارت مستقیم، پیام حمایت و اعتماد سازمان را به نیروهای مستقر منتقل کردند.

وی با اشاره به خدمات پاسخگویی و زیرساخت‌های غیرحضوری اظهار داشت: سامانه ۱۶۶۶ و سایر درگاه‌های مجازی از نخستین ساعات بحران با آمادگی کامل فعال بودند و در مدت کوتاهی بیش از ۲۳ هزار درخواست مردمی را پاسخ دادند. طبق دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، پاسخگویی به‌صورت موازی در دو مرکز تهران و شیراز برنامه‌ریزی شده بود که با تعطیلی مرکز تهران، مرکز شیراز به‌خوبی بار خدمت را بر عهده گرفت.

ناصحی خاطرنشان کرد: با وجود فشار مضاعف بر شبکه تأمین مالی، سازمان بیمه سلامت توانست منابع دریافتی از خزانه دولت را به‌سرعت بین مراکز درمانی توزیع کند. این اقدام در شرایطی انجام شد که بسیاری از بیمه‌شدگان و بیماران خاص نیازمند خدمات فوری بودند و سازمان با حداکثر ظرفیت، تمامی مصدومان حادثه اخیر را نیز پذیرش کرد.

وی گفت: تسهیلاتی برای تمدید خودکار پوشش بیمه‌ای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله روستاییان، دهک‌های پایین درآمدی و کارکنان دولت فراهم شد تا هیچ فردی به دلیل اتمام اعتبار بیمه‌ای از خدمات سلامت محروم نماند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به هماهنگی میان واحدهای مختلف سازمان تصریح کرد: ارتباط فوری از طریق سامانه‌های داخلی و فضای مجازی ایمن برقرار بود و خدمات بدون وقفه ادامه یافت. همچنین محتوای آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از طریق رسانه‌ها و مرکز تماس ۱۶۶۶ در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

وی در ادامه از نقش مرکز امور مشتریان سازمان در تولید محتوای پرسش و پاسخ بر اساس آیین‌نامه اجرایی جزء ۶ بند الف ماده ۶۹ قانون برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: این مرکز نقش مهمی در آگاه‌سازی عمومی درباره خدمات الکترونیک سلامت در شرایط بحران ایفا کرد.

ناصحی در پایان تأکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران با تکیه بر منابع انسانی توانمند، سامانه‌های دیجیتال داخلی و تصمیم‌سازی هوشمند، توانست در شرایط دشوار، خدمات حیاتی سلامت را بدون خلل به بیمه‌شدگان ارائه دهد. این تجربه، الگویی قابل استناد برای تاب‌آوری نظام سلامت در آینده خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اختصاص ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان میانه
تداوم بارندگی های رگباری در شمال سمنان
همت شالیکاران گیلانی برای افزایش تولید محصول برنج
خریداری ۹ هزار تن بذر کشاورزی در لرستان
پرستاری که پس از مرگ نیز نجات‌بخش جان بیماران شد
بازگشایی محور ایرانشهر - خاش
بیانیه جمعی از متفکر اهل سنت ایران برای مقابله با آمریکا و اسرائیل
ارونوف به جمع پرسپولیسی‌ها پیوست
برپایی غرفه فرهنگی معرفتی به همت هیئت نوجوانان پرچم مقاومه قم
دستگیری سارقان منازل در گیلان
بهره برداری از ۲ تقاطع غیرهمسطح در رشت
واردات روغن با ارز دولتی مانع خودکفایی در تولید داخلی
تحقق ۹۵ درصدی درآمد‌های مالیاتی در لرستان
رفع خطر از درختان چنار کهنسال در تبریز
پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی ها با مدیریت مصرف انرژی
خبر‌های ورزشی نوزدهم تیر ماه در سمنان
حضور سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دیدار بوتان و لبنان
رفع مشکلات ۴۷۰۰ بنگاه اقتصادی در ستاد تسهیل استان اصفهان
دو زلزله عصر امروز چابکسر خسارتی نداشت
عارف: فرمانده کل قوا، محور مدیریت جنگ ۱۲ روزه بود
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فعالیت پدافند هوایی تبریز برای انهدام ریزپرنده ها
سفیر کره شمالی: در صورت نقض آتش‌بس، در کنار ایران هستیم
اغلب جاسوسان رژیم صهیونیستی با کمک مردم شناسایی شدند
تروریست فراری را شناسایی و معرفی کنید
ثبت نام خرید تاکسی برقی شاسی‌بلند در تهران ادامه دارد
اصفهان در وضعیت خطرناک آلودگی هوا
وقتی الگوریتم‌ها می‌کشند: فناوری چگونه اهداف را شناسایی می‌کند؟
انتشار اطلاعات جدید ایران‌اینترنشنال توسط «حنظله»
صعود دختران ایران به دور دوم جام جهانی شطرنج ۲۰۲۵
تیم ملی فوتبال بانوان ایران وارد امان شد
ابهام در ۵ ماده طرح مجازات جاسوسی از نظر هیئت نظارت
اسرائیل باید به حضور در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد
دروغ مدیر کل آژانس؛ بهانه تجاوز به ایران
هرگونه تجاوز، پاسخ دندان‌شکن را به همراه خواهد داشت
درگیری‌های مسلحانه در اربیلِ کردستان عراق
فعالیت پدافند هوایی تبریز برای انهدام ریزپرنده ها  (۴ نظر)
ترامپ ادعا کرد: زمان مذاکرات بعدی با ایران مشخص شده است  (۴ نظر)
اعتماد به روند گفت‌وگو، شرط بازگشت به مذاکره  (۳ نظر)
اغلب جاسوسان رژیم صهیونیستی با کمک مردم شناسایی شدند  (۳ نظر)
ترامپ: کشور‌های همسو با بریکس جریمه خواهند شد  (۳ نظر)
سردار صفوی: هزاران موشک و پهپاد در جای مطمئن داریم  (۲ نظر)
کاهش بیش از ۵۱ هزار واحدی شاخص بورس  (۲ نظر)
عیادت نماینده ولی فقیه در گیلان از جانشین پلیس راه رشت - لاهیجان  (۲ نظر)
آمریکا بداند تنها راه صلح پایدار گفت‌وگوی محترمانه است  (۲ نظر)
سفیر کره شمالی: در صورت نقض آتش‌بس، در کنار ایران هستیم  (۱ نظر)
ساماندهی خوبی برای خروج اتباع انجام شده است  (۱ نظر)
شبکه تروریستی اینترنشنال به طور کامل هک شد  (۱ نظر)
شهروندان تخلف نانوایی‌ها را از طریق سامانه‌های ارتباطی گزارش دهند  (۱ نظر)
اسرائیل باید به حضور در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد  (۱ نظر)
استفاده از ظرفیت استادان بازنشسته در دانشگاه‌های غیرانتفاعی تصویب شد  (۱ نظر)