• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۵۱۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۴
علمی و فرهنگی » بهداشت و سلامت

انسجام سازمان بیمه سلامت ایران در آزمون شرایط اضطراری

سازمان بیمه سلامت ایران با تکیه بر آمادگی زیرساختی و هماهنگی درون‌سازمانی، موفق به ارائه گسترده خدمات سلامت به بیمه‌شدگان در سراسر کشور شد.

انسجام سازمان بیمه سلامت ایران در آزمون شرایط اضطراری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بازه زمانی ۱۲ روزه از ۲۳ خرداد تا ۴ تیر ۱۴۰۴، بیش از سه میلیون خدمت سلامت سرپایی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران به بیمه‌شدگان ارائه شد. این خدمات از طریق بیش از ۲۹ هزار مرکز درمانی و تشخیصی در کشور انجام گرفت و شامل نسخه‌های دارویی، آزمایش، تصویربرداری، فیزیوتراپی و خدمات مطبی بود. همچنین پوشش بیمه‌ای خدمات بستری نیز بدون وقفه ادامه یافت.

محمدمهدی ناصحی با اشاره به عملکرد سازمان در این بازه زمانی گفت: در شرایطی که کشور با موقعیتی اضطراری روبه‌رو بود، سازمان بیمه سلامت توانست با انسجام، سرعت و هدفمندی، به الگویی برای تاب‌آوری در نظام سلامت تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در همین مدت، بیش از ۲۴۰ مرکز حساس سلامت توسط تیم‌های نظارت و ارزشیابی در استان‌ها مورد پایش میدانی قرار گرفت. مدیران ارشد سازمان نیز با حضور در مراکز ارائه خدمت، ضمن نظارت مستقیم، پیام حمایت و اعتماد سازمان را به نیروهای مستقر منتقل کردند.

وی با اشاره به خدمات پاسخگویی و زیرساخت‌های غیرحضوری اظهار داشت: سامانه ۱۶۶۶ و سایر درگاه‌های مجازی از نخستین ساعات بحران با آمادگی کامل فعال بودند و در مدت کوتاهی بیش از ۲۳ هزار درخواست مردمی را پاسخ دادند. طبق دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، پاسخگویی به‌صورت موازی در دو مرکز تهران و شیراز برنامه‌ریزی شده بود که با تعطیلی مرکز تهران، مرکز شیراز به‌خوبی بار خدمت را بر عهده گرفت.

ناصحی خاطرنشان کرد: با وجود فشار مضاعف بر شبکه تأمین مالی، سازمان بیمه سلامت توانست منابع دریافتی از خزانه دولت را به‌سرعت بین مراکز درمانی توزیع کند. این اقدام در شرایطی انجام شد که بسیاری از بیمه‌شدگان و بیماران خاص نیازمند خدمات فوری بودند و سازمان با حداکثر ظرفیت، تمامی مصدومان حادثه اخیر را نیز پذیرش کرد.

وی گفت: تسهیلاتی برای تمدید خودکار پوشش بیمه‌ای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله روستاییان، دهک‌های پایین درآمدی و کارکنان دولت فراهم شد تا هیچ فردی به دلیل اتمام اعتبار بیمه‌ای از خدمات سلامت محروم نماند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به هماهنگی میان واحدهای مختلف سازمان تصریح کرد: ارتباط فوری از طریق سامانه‌های داخلی و فضای مجازی ایمن برقرار بود و خدمات بدون وقفه ادامه یافت. همچنین محتوای آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از طریق رسانه‌ها و مرکز تماس ۱۶۶۶ در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

وی در ادامه از نقش مرکز امور مشتریان سازمان در تولید محتوای پرسش و پاسخ بر اساس آیین‌نامه اجرایی جزء ۶ بند الف ماده ۶۹ قانون برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: این مرکز نقش مهمی در آگاه‌سازی عمومی درباره خدمات الکترونیک سلامت در شرایط بحران ایفا کرد.

ناصحی در پایان تأکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران با تکیه بر منابع انسانی توانمند، سامانه‌های دیجیتال داخلی و تصمیم‌سازی هوشمند، توانست در شرایط دشوار، خدمات حیاتی سلامت را بدون خلل به بیمه‌شدگان ارائه دهد. این تجربه، الگویی قابل استناد برای تاب‌آوری نظام سلامت در آینده خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
خدمت رسانی بیش از هزار و ۳۰چ خودرو در بخش حمل و نقل عمومی چهارمحال و بختیاری
راهکارهای رفع موانع سیاستی برای توسعه تولید کمپوست تصویب شد
تپه جوقین شهریار؛ اثر گردشگری دوره ساسانیان در شهریار
مسدودشدن برخی راه های فریمان 
جزیره لاوان در صدر بارندگی‌های هرمزگان
آغاز بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان لرستان
نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و جشنواره یلدایی در قزوین
شب یلدا دور این آجیل‌ها را خط بکشید
تجلیل ازعوامل برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای هه لپه رکی در مهاباد
یک فوتی و سه مصدوم بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در بیستون
نصب پنل‌های خورشیدی در شهرستان میرجاوه
تیم والیبال شهرداری ارومیه بازهم در ارومیه برد
امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۳ هزار هرمزگانی
برگزاری همایش نان و سلامت در شهرستان دماوند
سوغاتی‌های یلدا قبل از خودش رسید
قم، دومین استان پایلوت حکمرانی قضایی هوشمند شد
اوسمار: فردا جزییات خیلی کوچک می‌توانند تعیین‌کننده باشند
پیگیری گرانی ها در مجلس
برگزاری جشنواره فرهنگی- آموزشی آداب و غذاهای سنتی در سرفاریاب
مرکز مشاوره مهر در چرام راه اندازی شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
لامردی ها ، بیشترین سهامداران بارش های فارس
پیکر بی جان بانوی کوهنورد گیلانی در دماوند پیدا شد
اعلام میزان بارش باران در فارس
خداداد عزیزی و رفیعی جریمه شدند
فیروزآباد رکوددار بارش های فارس
فعالیت سامانه بارشی از امشب در همدان
حجم مبنا در بورس حذف شد
میزان بارش ها در استان کرمان طی ساعات گذشته
افزایش فوتی‌های واژگونی اتوبوس مسافربری به ۱۳ نفر
اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز ادامه دارد
فیروزآباد با ۱۳۳ میلیمتر باران رکورد دار بارش ها در فارس
مدارس مشهد فردا چهارشنبه ۲۶ آذر حضوری است
شهادت سه تن از عوامل انتظامی و یک شهروند بامداد امروز
مزایده بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در استان اصفهان
گزارش بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان
باران و برف مدارس فارس را غیرحضوری کرد  (۴۱ نظر)
فیروزآباد رکوددار بارش های فارس  (۴ نظر)
حجم مبنا در بورس حذف شد  (۱ نظر)
اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز ادامه دارد  (۱ نظر)
برف و باران به فارس رسید  (۱ نظر)
مصوبه افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد  (۱ نظر)
مزایده بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در استان اصفهان  (۱ نظر)
سردار زهرایی: ایجاد ۱۱۰ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال تاکنون  (۱ نظر)
یک هزار میلیارد تومان از مطالبات بیمه درمان بازنشستگان تسویه شد  (۱ نظر)
هشدار سطح قرمز هواشناسی در هرمزگان  (۱ نظر)
رئیس قوه قضائیه مهمان مردم استان مرکزی  (۱ نظر)
همکاری ایران و چین یک ضرورت ژئوپلیتیکی است  (۱ نظر)
سامانه بارشی جدید در راه تهران  (۱ نظر)
برف پاییزی، چهره زمستانی به زنجان بخشید  (۱ نظر)
آغاز طرح ترافیکی زمستانی پلیس با مشارکت ۹۱ هزار نیروی امدادی در جاده‌ها  (۱ نظر)