• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۵۵۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۱
اجتماعی » جامعه و شهری
عضو شورای شهر تهران:

کاغذ امضا کردن کافی نیست ؛ مشکل ما در مدیریت است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه فقط کاغذها و نامه ها را امضاء کردن کافی نیست، گفت: مشکل ما در نحوه مدیریت امور است .

کاغذ امضا کردن کافی نیست/ مشکل ما در مدیریت استبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  در گفتگو با برنامه تهران بیست همچنین درباره جزئیات نرخ‌گذاری سرویس مدارس گفت: مبلغ ورودی سرویس مدارس ۵۸ هزار تومان و هر کیلومتر ۵ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است.
وی با اشاره به تغییرات امسال افزود: سال گذشته دو ضریب شامل شیب معابر ۱۵ درصد و تراکم معابر ۲۵ درصد لحاظ می‌شد. امسال ضریب تراکم معابر حذف شده و رقم ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است. به طور میانگین نرخ سرویس مدارس نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته که این میزان بر اساس محاسبه نرخ تورم به دست آمده است.
میانگین افزایش نرخ سرویس مدارس نسبت به سال قبل تنها ۹ درصد بوده است
تشکری هاشمی ادامه داد: بانک مرکزی تورم امسال را ۳۶ درصد اعلام کرده، اما میانگین افزایش نرخ سرویس مدارس با لحاظ کردن ضریب ۱۵ درصد، تنها ۹ درصدنسبت به سال مدل سال قبل بوده است. به عنوان نمونه اگر مسافت رفت و برگشت دانش‌آموزی ۵ کیلومتر باشد، خانواده‌ها باید حدود ۲۰ میلیون تومان برای سال تحصیلی ۹ ماهه هزینه پرداخت کنند و پس از آن به ازای هر کیلومتر پیمایش بیشتر روزانه، ۵ هزار و ۹۰۰ تومان به این مبلغ افزوده می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این نرخ‌ها باید به تأیید فرمانداری برسد، گفت: دولت رسماً اعلام کرده است میزان افزایش نرخ عوارض و خدمات نباید بیشتر از نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی باشد. از سوی دیگر، خودرو‌های سرویس مدارس خصوصی‌اند و، چون به آنها یارانه‌ای تعلق نمی‌گیرد، باید نرخ‌ها عادلانه تعیین شود.
هزینه تعطیلات رسمی و مناسبتی کسر شده است
تشکری هاشمی درباره نحوه محاسبه هزینه‌ها نیز افزود: تمام تعطیلات رسمی و مناسبتی از روز‌های تحصیلی مدارس کسر شده و سپس مبلغ سرویس مشخص می‌شود. برای مقاطع ابتدایی ۸ ماه و برای دبیرستان ۹ ماه در نظر گرفته‌ایم. اگر تعطیلات غیرمترقبه‌ای رخ دهد، آموزش و پرورش باید روز‌های محاسبه‌شده سال تحصیلی را به ما اعلام کند.
وی تصریح کرد: برای دانش‌آموزان استثنایی مثل سال گذشته سرویس مدارس رایگان است و خانواده‌ها هیچ مبلغی پرداخت نخواهند کرد. همچنین دانش‌آموزانی که از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، از کارت بلیت نیم‌بها بهره‌مند خواهند شد.
وقت مردم باارزش است
تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره خاموشی چراغ‌های راهنمایی گفت: شورا، شهرداری را ملزم به تجهیز چراغ‌های راهنمایی به UPS کرده است. اما شهرداری مدعی است این تجهیزات احتمال سرقت دارند. این توجیه پذیرفته نیست، چراکه هر وسیله دیگری هم ممکن است سرقت شود.
او افزود: بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شده و برخی تقاطع‌ها مجهز شده‌اند، اما مابقی هم باید به این سیستم متصل شوند. وقت و اعصاب مردم در ترافیک‌های ناشی از اختلال چراغ‌ها هزاران بار باارزش‌تر از تجهیزاتی است که شهرداری از سرقت آنها نگران است.
تشکری هاشمی با اشاره به سیستم دوربین‌ها تأکید کرد: سیستم چراغ‌ها مستقل از دوربین‌هاست و دوربین‌ها از طریق کابل شبکه و سوئیچ poe متصل می‌شوند. به هر حال تقاطع‌ها برای ما اهمیت زیادی دارند.
تغییرات طرح ترافیک و HOV به کجا رسید؟
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین درباره تغییرات طرح ترافیک گفت: شهرداری تهران موضوعی را مطرح کرده که نرخ‌گذاری بر اساس پیمایش کیلومتری باشد، نه زمان. این موضوع پیچیدگی‌های زیادی دارد و نیازمند مصوبه شورای شهر است. اگر شهرداری پیشنهاد بدهد در شورا بررسی می‌کنیم و در غیر اینصورت قابل اجرا نخواهد بود. هدف اصلی ما انضباط‌بخشی در شهر است و از هر طرحی که به این هدف کمک کند، حمایت خواهیم کرد.
وی درباره طرح HOV نیز گفت: دوستان عجله کردند و خط‌کشی‌ها انجام شد، اما در جلسه کمیته فنی شورای عالی هماهنگی کشور ایراداتی به این طرح گرفته شد. کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر هم این موضوع را واجد اشکال می‌داند و باید در طرح تجدید نظر شود.
آخرین وضعیت ناوگان اتوبوسرانی
تشکری هاشمی در ادامه درباره اتوبوس‌های شهری هم گفت: طبق اعلام شهرداری، قرار است ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی در روز‌های آتی به ناوگان اضافه شود. همچنین قرارداد ۴۰۰ اتوبوس دوکابین منعقد شده که بخشی از آنها تولید شده و به زودی از چین وارد کشور خواهد شد. این اتوبوس‌ها در پاییز به خطوط اضافه می‌شوند.
وی افزود: دو شرکت داخلی نیز متعهد شده‌اند ماهانه ۵۰ دستگاه تحویل دهند؛ بنابراین تا اول مهر مجموعا حدود ۱۵۰ دستگاه به خطوط اضافه خواهد شد. در حال حاضر سهر تهران ۳۲۰۰ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد. طبق طرح جامع سال ۸۶ پیش‌بینی شده بود تا سال ۱۴۰۴ تعداد اتوبوس‌ها به ۱۱ هزار دستگاه برسد، اما اکنون تنها ۳۲۰۰ دستگاه فعال داریم. اقدامات شهرداری مثبت است، اما برای حل بحران کافی نیست.
رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: امسال بجز بحث نگهداشت و تعمیرات، صرفا در بحث توسعه، ۱۶ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و ۱۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه مترو اختصاص داده شد و در مجموع طی چهار سال گذشته ۳۴/۵ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس مصوب شده است.
اتوبوس های برقی تولید داخل هنوز تحویل داده نشده اند
وی افزود: از قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، تنها ۵۰۰ دستگاه تحویل داده شده و ۶۷۰ دستگاه از قرارداد خرید داخلی هنوز تحویل نشده‌اند. قرارداد‌های ۱۵۰۰ دستگاهی با دو سازنده داخلی هم تا کنون به سرانجام نرسید. کاغذ امضا کردن کافی نیست، این قرارداد‌ها باید به محصول در کف خیابان برسد. وقتی مردم پای خود را روی رکاب اتوبوس بگذارند، می‌شود گفت کار نتیجه بخش بوده است.
تشکری هاشمی همچنین گفت: وضعیت اتوبوس‌های دوکابین موجود مناسب نیست و فرسوده شده‌اند. اتوبوس‌های تندرو دیگر تندرو نیستند، بخش زیاد از مسیر آنها در تداخل با خودرو‌های شخصی هستند و جدا سازی حذف شده که نیازمند تصمیم عاجل است. با توجه به نیاز بسیار سدید تهران به اتوبوس جدید، شهرداری موظف است قرارداد‌های بیشتری ببندد. مشکل ما در مدیریت است؛ مدیران باید با ثبات، کاربلد و دغدغه‌مند باشند. تأخیر در تصمیم‌گیری یا انتخاب روش‌های نادرست ما را به بحران می‌کشاند.
تاکسی‌های برقی هنوز  وارد خدمت نشده‌اند
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره تاکسی‌های برقی نیز توضیح داد: تاکنون این تاکسی‌ها وارد خدمت نشده‌اند. شهرداری ۱۷۵۲ دستگاه شاسی‌بلند خریداری کرده و برای واگذاری آنها فراخوان داده است. ۹۰۰- ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و تنها ۲۰۰ نفر موفق به تکمیل فرایند بانکی شدند. شهرداری در حال پیگیری شماره‌گذاری این خودروهاست.
تشکری هاشمی افزود: قیمت این تاکسی‌ها حدود ۱/۷ میلیارد تومان است. ۱/۲ میلیارد تومان تسهیلات با سود صفر از دولت و ۳۵۰ میلیون تومان از وام از منابع شهرداری پرداخت می‌شود. همچنین حدود ۱۵۰ میلیون تومان بابت اسقاط خودرو تعلق می‌گیرد. اما به نسبت قیمت خودرو، درآمد رانندگان چندان جذاب نیست و استقبال کمی صورت گرفته است. امیدواریم رانندگان پای کار بیایند و این تاکسی‌ها هرچه سریع‌تر در خدمت شهروندان تهرانی قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: برای سهولت کار، هر راننده می‌تواند یک راننده دیگر را به عنوان ضامن معرفی کند. بانک شهر نیز پذیرفته است که تاکسیداران به صورت ضربدری ضامن یکدیگر شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
فرش ابریشم زنجان میراثی در معرض فراموشی
برقراری مسیر پروازی کیش به اربیل و بالعکس از دوم دی
پیروزی فولاد خوزستان در جام حذفی
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۳۰ آذر ۱۴۰۴
۳۰۰۰ اتوبوس جدید تا سال آینده وارد ناوگان کشور می‌شود
همکاری زنجان و اسپانیا؛ نانوکامپوزیتی برای تبدیل گاز سمی H₂S به هیدروژن
زنجان؛ قطب مهم معدنی با ۲۷۰ معدن فعال و ۱۱۲ پروانه اکتشاف
سردار وحیدی: همه تحولات منطقه‌ای را زیر نظر داریم
تقویم و اوقات شرعی یکشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
ورود ۴۳ میلیون متر مکعب آب در اثر فعالیت دو سامانه بارشی اخیر به سدهای استان
بازگشت بانوان کرمانی از رقابت های کشوری با خوشرنگ ترین مدال ها
آغاز هفته دهم رقابت‌های لیگ دسته دوم با شکست بندر آستارا در ماهشهر
آزادسازی ۲۵ هکتار از اراضی حریم رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی
توزیع ۱۲۰ بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی در پویش یلدای مهربانی
غیر حضوری شدن مدارس ابتدایی خراسان جنوبی
پژو پارس سرقتي از رفسنجان در بم توقيف شد
جای خالی زغال سنگ در سبد انرژی ایران
تأخیر در آغاز به‌کار ادارات و مدارس فریدونشهرو مدارس گلپایگان
ماندگاری سرمای هوا در سمنان
مدارس ۵ شهرستان خراسان شمالی یکشنبه غیرحضوری شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
مناطق مختلف فارس ، سیراب از بارش رحمت الهی
عقیل کشاورز جاسوس موساد اعدام شد
چطور فلش مموری اطلاعات را ذخیره می‌کند؟ | آشنایی با ساختار داخلی USB Flash
نیرو‌های مسلح به سرعت در حال ترمیم کاستی‌ها هستند
دور سوم مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی واریز شد
امشب؛ پایان مهلت ثبت نام محصولات ایران‌خودرو
توقف خروج کامیون ها از دوغارون تایباد
ادامه بارندگی در کشور؛ بارش همچنان در نوار شرقی
شروع به کار ادارات خراسان رضوی با ۲ ساعت تاخیر
حقوق آذرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در حال پرداخت است
افزایش شمار جانباختگان در سیلاب جنوب کشور به ۷ نفر
از یک الزام مقرراتی تا موتور محرک توسعه پایدار در ساختمان
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۲۹ آذر
تعویق دیدار نفت و گاز گچساران و پیکان در جام حذفی فوتبال
پوشش ۲۸۰ هزار کیلومتر راه در شش روز اخیر
پیاده روی بزرگ خانوادگی فردا در گرگان  (۴ نظر)
میزان بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری  (۲ نظر)
ورود سامانه بارشی قوی از جنوب و جنوب غرب کشور  (۱ نظر)
مناطق مختلف فارس ، سیراب از بارش رحمت الهی  (۱ نظر)
مشترکان پرمصرف گاز هزینه‌های بالاتری پرداخت می‌کنند  (۱ نظر)
نصب تندیس والرین در ورودی فرودگاه مهرآباد  (۱ نظر)
امشب؛ پایان مهلت ثبت نام محصولات ایران‌خودرو  (۱ نظر)
کاهش سهم گاز صنایع، زیر سایه مصرف بخش‌های غیرتولیدی  (۱ نظر)
برخورد دو خودرو در جاده بابل به بهنمیر؛ ۳ کشته و ۵ مصدوم  (۱ نظر)
اغازبکار ادارات استان کرمان فردا ۲۹ آذرماه با دو ساعت تاخیر  (۱ نظر)
جان باختن یکی از امدادگران هلال احمر حین عملیات در شهرستان جهرم  (۱ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس در برخی مناطق استان قم فردا شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴  (۱ نظر)
فعالیت حضور مدارس فردا شنبه در گلستان  (۱ نظر)
برف و باران، پاییز فارس را بدرقه کرد  (۱ نظر)
پزشکیان: طرح راه آهن در خراسان جنوبی را به اتمام می‌رسانیم  (۱ نظر)