• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۶۱۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۲
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
سازمان هواپیمایی کشوری:

تعلیق ۸ دفتر خدمات مسافرتی به علت رسیدگی نکردن به شکایات مردمی

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق هشت دفتر خدمات مسافرتی به سبب بی‌توجهی به شکایات ثبت‌شده مردمی در سامانه حقوق مسافر خبر داد.

تعلیق ۸ دفتر خدمات مسافرتی به علت رسیدگی نکردن به شکایات مردمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضا صدیق‌نیا، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، با تشریح وضعیت شکایات ثبت‌شده در حوزه حمل‌ونقل هوایی در شش‌ماهه نخست سال جاری گفت:
در این مدت بیش از ۸۵ هزار و ۹۱۱ پرواز توسط ۲۷ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده و در همین بازه زمانی، ۲۱۳۹ شکایت مردمی در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری به ثبت رسیده است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح‌های نظارتی و راه‌اندازی سامانه حقوق مسافر، ارتقای سطح رضایت عمومی، بهبود کیفیت خدمات حمل‌ونقل هوایی و پیشگیری از تخلفات احتمالی در فروش بلیت یا ارائه خدمات سفر است.

صدیق‌نیا ادامه داد: تا کنون ۱۶۵۰ شکایت از مجموع شکایات ثبت‌شده پاسخ داده شده که نشان‌دهنده پاسخ‌گویی به بیش از ۸۳ درصد موارد است و پرونده‌های باقی‌مانده نیز در مراحل بررسی و رسیدگی قرار دارند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: «در همین راستا، ۸ دفتر خدمات مسافرت هوایی به‌دلیل عدم پاسخ‌گویی در فرآیند رسیدگی به شکایات و قصور در اجرای مقررات مربوط به حقوق مسافر، از سوی سازمان به‌طور موقت تعلیق شده‌اند.»

وی با اشاره به موضوعات پرتکرار شکایات گفت: بیشترین شکایات مسافران در نیمه نخست امسال مربوط به تأخیر یا ابطال پروازها، فروش بلیت‌های جعلی از سایت‌های غیرمجاز، مفقودی جامه‌دان و مشکلات مدارک سفر از جمله ویزا بوده است.

صدیق‌نیا با تأکید بر رویکرد نظارتی و حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: «صیانت از حقوق مسافران هوایی، نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی و رسیدگی دقیق، سریع و شفاف به شکایات مردمی از اهداف اصلی سازمان است.»

وی در پایان از شهروندان خواست شکایات و نظرات خود را از طریق سامانه حقوق مسافر به نشانی www.caa.gov.ir ثبت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و پاسخ داده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
هویت اسلامی و پیروی از ولایت رمز موفقیت ملت ایران در مقابل دشمنان
مسابقات دو استقامت دانشجویی
تقویت بیمارستان‌های دولتی از ضرورت‌های نظام سلامت خوزستان است
۱۳ آبان مصداق عملی مبارزه ملت ایران با استکبار
لیگ برتر هندبال بانوان؛ نخستین میزبانی استقلال با طعم برد
برقراری مسیر پروازی بغداد به کیش و بالعکس، سه روز در هفته
تیم ملی فوتسال جوانان ایران به نایب‌قهرمانی قاره رسید
تاکید امام جمعه همدان بر کنترل قیمت‌ها
برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر نامی کرد، ملاحسن مردوخی در سروآباد
درخشش پاورلیفتینگ کاران کردستانی در مسابقات کشوری
انتقال آب از دریای عمان علاج بحران آب کشور
لیگ برتر کشتی آزاد؛ پیروزی استقلال جویبار مقابل مدعی عنوان قهرمانی
خوزستان عاری از سویه جدید بیماری تب برفکی+فیلم
عنایت الهی، صلابت رهبری و قدرت موشک‌ها برگ برنده ایران بود
محسن زنگنه: همکاری‌های تهران و مسکو می‌تواند قدرت جدید شرق را شکل دهد
مسیر انقلاب و ارزش‌های دینی، مسیر اهل بیت است
ایام فاطمیه فرصتی برای تبیین مقاومت است
تحویل پیکر‌ ۳۰ شهید فلسطینی دیگر به مسئولان بیمارستانی غزه
توانمندسازی مدیران هیئت‌های مازندران در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن
نقش برجسته جوانان در استمرار انقلاب اسلامی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
چهارمی ایران در پایان روز دهم بازی‌های آسیایی جوانان بحرین
پخش زنده فینال فوتسال و پخش زنده بسکتبال از شبکه ورزش
مردی که با خرس و پلنگ حرف می زند
باران امید در مازندران
تکواندو قهرمانی جهان؛ نعمت زاده و بختیاری با پیروزی آغاز کردند
اجرای قانون عفاف و حجاب فرادستگاهی است
پایان هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال
جابه‌جایی بیش از ۹۲ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در هفت ماه
آتش‌بس غزه شکننده است
عهد شکن از روز اول، روایتی از یک تجربه
رؤسای جمهور آمریکا و چین پس از ۶ سال با یکدیگر دیدار کردند
سودجویی برخی از رستوران‌ها به بهانه عرضه غذای ارزان
رقابت ۱۲ هزار نفر در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی
روایتی کوتاه از کنگره بزرگداشت آیت‌الله ملک‌حسینی (ره)
نبرد ۱۲ روزه نشان داد پدافند غیرعامل ضروری و تکلیف‌ملی است
آغاز فرایند اخذ گواهینامه‌های پروازی هواپیمای سیمرغ  (۳ نظر)
کالابرگ به شیوۀ جدید عرضه می شود  (۱ نظر)
قدردانی لاریجانی از طراحی هنرمندانه ایستگاه متروی مریم مقدس (س)  (۱ نظر)
سروری : گزارش ها درباره ساخت و ساز‌ها در حریم تهران نگران کننده است  (۱ نظر)
بزرگداشت آیت الله دهکردی با پیام آیت الله مظاهری  (۱ نظر)
توان دفاعی ایران با قابلیت‌های بیشتر به‌روز می‌شود  (۱ نظر)
قهرمانی بلند قامتان ایران در والیبال بازی‌های آسیایی جوانان  (۱ نظر)
افتتاح‌ زمین چمن مصنوعی در جغتای  (۱ نظر)
نخستین جشنواره حجاب بانوی ایرانی  (۱ نظر)