• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۶۵۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۸
علمی و فرهنگی » راديو تلويزيون

نقش راهبردی رادیو، در اقناع افکار عمومی و مدیریت مشارکت انتخابات

در نشست مشترک معاون سیاسی وزیر کشور با معاون صدا و مدیران شبکه‌های رادیویی، بر جایگاه رادیو در فرآیند‌های انتخاباتی تأکید شد.

نقش راهبردی رادیو، در اقناع افکار عمومی و مدیریت مشارکت انتخابات

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  علی زینی‌وند، معاون سیاسی وزیر کشور، در نشستی با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی و مدیران شبکه‌های رادیویی، با قدردانی از همراهی صداوسیما در برنامه‌های عمومی وزارت کشور و تمهیدات انتخاباتی، گفت: رادیو رسانه‌ای با گستره مخاطبان پایدار، دسترس‌پذیری فراگیر و توان اقناع‌سازی سریع، نقشی تعیین‌کننده در اطلاع‌رسانی، مدیریت مشارکت و تقویت سرمایه اجتماعی ایفا می‌کند.

علی زینی‌وند، افزود: خدا را شاکریم که مجموعه صدا و سیما پا به پای ما و حتی جلوتر از ما فعالیت‌های انتخاباتی را آغاز کرده و همراهی بسیار خوبی دارد. امیدواریم با جدیت و هم‌افزایی، شاهد انتخاباتی باشکوه باشیم.

وی چهار حوزه «سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت»، را محور‌های مورد تأکید رهبر انقلاب دانست و افزود: در حوزه رقابت و مشارکت، صداوسیما با توجه به تحولات منطقه و شرایط حساس این روزها، می‌تواند نقش مهمی در تقویت سرمایه اجتماعی و برگزاری انتخاباتی پرشکوه ایفا کند.

زینی‌وند با تشریح جایگاه رادیو در فرآیند‌های انتخاباتی گفت: در روز انتخابات، حجم عمده‌ای از اطلاع‌رسانی، هماهنگی ستاد‌های اجرایی و انتقال لحظه‌ای اخبار از طریق رادیو انجام می‌شود و این نشان‌دهنده ظرفیت بی‌بدیل این رسانه در مدیریت زمان و شرایط است.

 به گفته وی، رادیو به دلیل داشتن مخاطبان ثابت و گسترده در گروه‌های سنی، تحصیلی و اجتماعی مختلف، می‌تواند نقش مهمی در اقناع‌سازی و افزایش مشارکت عمومی داشته باشد. اگر این طیف متنوع به‌خوبی اقناع شود، بخش مؤثری از جریان مشارکت اجتماعی تحت تأثیر مثبت قرار می‌گیرد.

زینی‌وند، رادیو را رسانه‌ای سریع، سراسری و در دسترس توصیف کرد و گفت: مردم در هر شرایطی، در اتومبیل، محل کار، خانه یا هنگام استراحت، می‌توانند رادیو را دنبال کنند، امکانی که بسیاری از رسانه‌ها از آن بی‌بهره‌اند. این دسترس‌پذیری، همراه با حس نوستالژیک نسل‌های پیشین نسبت به رادیو، اهمیت این رسانه را دوچندان می‌کند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین بر لزوم معرفی جذابیت‌های رادیو برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های رادیو را به زبان نسل جدید عرضه کرد؛ به‌ویژه با انتقال محتوای رادیویی به شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند پلی میان این رسانه و جامعه جوان ایجاد کند.

وی از برنامه‌ریزی ستاد انتخابات برای بهره‌گیری جدی‌تر از رادیو خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی عمومی برای مدیریت و سامان‌دهی مشارکت انتخاباتی، از طریق رادیو انجام خواهد شد.

زینی‌وند همچنین پادکست‌های رادیویی و حضور فعال رادیو در فضای مجازی را ابزاری مؤثر برای تعامل بیشتر با جوانان دانست و گفت: هرچقدر رادیو را بیشتر به شبکه‌های اجتماعی ببریم، عمق ارتباط این رسانه با مخاطبان جدید افزایش خواهد یافت.

علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی هم، با تشریح برنامه‌های سازمان برای انتخابات، گفت: سازمان صدا و سیما از تمام ظرفیت‌های دیداری و شنیداری برای برگزاری انتخاباتی باشکوه استفاده می‌کند. ما در سازمان صدا و سیما ۱۶۵ شبکه رادیویی و تلویزیونی داریم، که از این تعداد ۹۹ شبکه رادیویی هستند و ۶۶ شبکه تلویزیونی میهمان خانه‌های مردم هستند. طبیعی است که برای رویداد سرنوشت‌ساز انتخابات، برنامه‌ای منسجم و دقیق در تعامل با وزارت کشور تدوین کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: تمامی قالب‌ها و گونه های برنامه‌سازی، از گفت‌و‌گو و تحلیل گرفته تا نمایش و طنز، در خدمت افزایش سطح آگاهی و مشارکت مردم قرار گرفته است.

بخشی‌زاده رادیو را «سریع‌ترین رسانه در مدیریت شرایط انتخاباتی» دانست و گفت: رادیو این قابلیت را دارد که در لحظه واکنش نشان دهد، جریان خبری را هدایت کند و بدون فاصله پیام‌های انتخاباتی، اطلاعیه‌ها، گزارش‌ها و تحلیل‌ها را به گوش مردم برساند. شبکه‌های رادیویی سراسر کشور با برخورداری از نیرو‌های حرفه‌ای و اتاق‌های خبر چابک، می‌توانند در طول شبانه‌روز جریان اطلاع‌رسانی را فعال نگه دارند و به شکل‌گیری مشارکت آگاهانه کمک کنند.

وی همچنین بر ضرورت تولید محتوای دقیق و غیرجانبدارانه تأکید کرد و گفت: رسانه ملی وظیفه دارد در بزنگاه‌های انتخاباتی اعتماد اجتماعی را تقویت کندف و این اعتماد، سرمایه اصلی رادیو است.

وی با اشاره به تحولات رسانه‌ای و ضرورت ورود جدی‌تر رادیو به فضای دیجیتال گفت: امروز مخاطب فقط شنونده سنتی رادیو نیست، ما باید پیام‌ها، تحلیل‌ها و برنامه‌های رادیویی را در قالب‌های جدید از جمله پادکست، ویدئوپاد، کلیپ‌های کوتاه و بسته‌های رادیویی برای شبکه‌های اجتماعی بازتولید کنیم.

بخشی‌زاده افزود: ترکیب رادیو سنتی و رسانه‌های نو، یک اکوسیستم تازه برای اقناع عمومی و مشارکت انتخاباتی می‌سازد، اکوسیستمی که می‌تواند نسل جوان را دوباره به رادیو نزدیک کند.

در این نشست همچنین محسن اسلامی مدیرکل دفتر انتخابات و امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی، درباره کاهش خطاها، تقویت سرمایه اجتماعی و سازوکار‌های اجرایی انتخابات سخن گفتند. همچنین رضا کوچک‌زاده مسئول ستاد انتخابات رادیو، برنامه‌های شبکه‌های رادیویی برای انتخابات اردیبهشت‌ را تشریح کرد. مهدی شاملو، مدیر ایران‌صدا، نیز گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در حوزه تولید محتوای انتخاباتی ارائه داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
آیین تجلیل از کتابخوانان در هریس
توسعه پایدار بدون مشارکت فعال زنان ممکن نیست
مسابقات جام «از محله تا قله» با یاد شهدا در استان البرز برگزار شد
بازگشایی راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستا در الیگودرز
درخشش عکاسان گیلانی در جشنواره بین‌المللی ایران جوان
جان باختن دو نفر در حادثه تیراندازی در آقاسیدشریف رشت
استمرار بارش ها در سمنان
اقامه نماز جمعه در ایلام
جشن نجات ۱۰ هزار جان با سلول‌های بنیادی
هدر رفتن آب در تصفیه آب خانگی
ساکنان و گردشگران کیش غرق در شادی میلاد دخت نبی اکرم (ص)
مصاف بانوان ملوان بندرانزلی مقابل یاسام کردستان در گام دهم
روستای شفیع اباد بهترین روستای گردشگری جهان
تصادف در جاده سلطانیه_قیدار یک کشته و ۴ مصدوم برجا گذاشت
بسته فرهنگ و هنر ۱۴۰۴/۰۹/۲۰
روایت مادری که با تلاش خستگی را خسته کرد
زنجان؛ شهر بوی یاس گرفته است
سفری برای شنیدن مشکلات و درد دل‌های مردم
خبر‌هایی از مصوبات مجمع عمومی بسیجیان سرخه
اهدای ۵ سری جهیزیه به نوعروسان اشکفتک
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
میزان بارش برف در فریدونشهر
بارش نخستین برف و باران پاییزی در سپیدان
میزان بارش‌های اخیر در کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۶:۳۰ امروز
میزان بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
شارژ اعتبار دهک‌های درآمدی ۱ تا ۳ از شنبه ۲۲ آذر
میزان بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز
حمایت از توسعه مشاغل خانگی در زنجان
ادامه بازگرداندن اتباع فاقد مدرک افغانستانی از ایران
توصیه‌های ایمنی پلیس راه زنجان برای رانندگی در روزهای بارانی و برفی
آبگرفتگی معابر شهری در آبادان
دشمن فهمیده ایران با فشار نظامی تسلیم و تصرف نمی‌شود
میزان بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
۴ کشته بر اثر برخورد کامیون با پراید در محور بیرجند - خوسف
جنگ تلخ بود، اما «نیاز‌های دفاعی» آینده ایران را شناخته‌ایم
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۰ آذر ۱۴۰۴
مخالفت شهرداری تهران با اجرای طرح ترافیک تا پایان سال  (۷ نظر)
برگزاری آزمون استخدامی صدا و سیمای خراسان جنوبی  (۲ نظر)
شرط آمریکا برای استفاده ترکیه از جنگنده اف-۳۵  (۱ نظر)
تألیف کتاب با موضوع کودکان دیرآموز در کهگیلویه و بویراحمد  (۱ نظر)
آمریکا نمی‌خواهد ایران قدرت تولید کند  (۱ نظر)
نامه وزیر ارتباطات درباره سیم‌کارت‌های سفید  (۱ نظر)
میزان بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری  (۱ نظر)
تخلیه و بارگیری ۶۶ هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی  (۱ نظر)
بلیت سینما‌ برای بانوان نیم‌بها شد  (۱ نظر)
لالی، اندیمشک و مسجدسلیمان، پربارش‌ترین نقاط خوزستان  (۱ نظر)
۱۳ مصدوم در پی انحراف اتوبوس در جاده دنا  (۱ نظر)
پیشنهاد میزان افزایش حقوق‌ها با دولت، اما تصویب با مجلس است  (۱ نظر)
دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با وزیر محیط‌ زیست کنیا  (۱ نظر)
اجراي مرحله بيست و سوم طرح آرامش در شهر  (۱ نظر)
پویش سراسری درختکاری در گلستان شهدا؛۲۰آذر  (۱ نظر)