• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۶۵۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۶
علمی و فرهنگی » فضای مجازی
یورونیوز:

اروپا بازاریابی اینفلوئنسرها درباره «مُد» و «غذا» را زیر ذره بین برد

یورونیوز در گزارشی نوشت: به تازگی سازمان مصرف‌کنندگان اروپا درباره تبلیغات پنهان اینفلوئنسر‌ها (چهره‌های شناخته شده شبکه‌های اجتماعی) در زمینه مُدگرایی و غذای ناسالم هشدار داده است و به دنبال تنظیم گری فعالیت آن‌ها است.

 

اروپا بازاریابی اینفلوئنسرها درباره «مُد» و «غذا» را زیر ذره بین برد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، یورونیوز در گزارشی به قلم آماندین هس نوشت: شاید در اینستاگرام یا تیک‌تاک دیده باشید؛ اینفلوئنسر‌هایی (چهره‌های شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی) که لباس‌هایی را امتحان می‌کنند تا نشان دهند با پول کم چقدر می‌توان خرید کرد، یا دیگرانی که تقلید‌های ارزان لباس یا لوازم جانبی از برند‌های فست فشن یا مد سریع (۱) را نشان می‌دهند. بازاریابی برخی اینفلوئنسر‌ها (چهره‌های شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی) همچنین تبلیغ غذای ناسالم را ترویج می‌کند. در پرتغال، مک‌دونالدز با یک استریمر محبوب که در دنیای ماینکرافت کاوش می‌کرد، همکاری کرد. در موارد دیگر، اینفلوئنسر‌ها (چهره‌های شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی) شناسه‌های تخفیف برای ویژند‌های فست‌فود ارائه می‌دهند، آزمایش‌های چشایی و چالش‌های طعم‌دهی پست می‌کنند یا چالش‌هایی برای تبلیغ نوشیدنی‌ها یا ویژند‌های پفک اجرا می‌کنند. در گزارشی جدید، سازمان مصرف‌کنندگان اروپا (BEUC) هشدار داده است که بازاریابی اینفلوئنسر‌ها مسائل مختلفی مثل کمبود شفافیت، مشارکت‌های تجاری غیرشفاف و تشویق به مصرف بیش از حد را مطرح می‌کند. «آگوستین رینا»، مدیر کل سازمان مصرف‌کنندگان اروپا به یورونیوز گفت: «در برخی موارد، ما معتقدیم که نقض قوانین اتحادیه اروپا وجود دارد، به ویژه زمانی که چیزی را تبلیغ می‌کنید که برای آن پول دریافت کرده‌اید و به مصرف‌کننده نمی‌گویید؛ بنابراین این موضوع تحت پوشش قوانین حفاظت از مصرف‌کننده است» او افزود: «اما چیزی که در قوانین اتحادیه اروپا پوشش داده نشده است، این رابطه بین اینفلوئنسر‌ها و ویژندها، و سکو‌های رسانه‌های اجتماعی است»، بگفته این مقام اروپایی، بر اساس سازمان مصرف‌کنندگان اروپا ۶۷ درصد از پست‌های اینفلوئنسر‌های تحت نظارت که اقلام غذایی ناسالم را تبلیغ می‌کردند، از افشای مشارکت با یک ویژند یا برند، چه به عنوان هدیه و چه به عنوان تبلیغ پرداختی، خودداری کردند.  
 
یورونیوز در ادامه نوشت: بنابراین، سازمان مصرف‌کنندگان اروپا توصیه می‌کند که لازم است مسئولیت مشترک بین اینفلوئنسرها، آژانس‌های تبلیغاتی آن‌ها و برند‌ها در صورت نقض قوانین مصرف‌کننده برقرار شود. این سازمان همچنین از ممنوعیت بازاریابی تأثیرگذاران در بخش‌های پرخطر مانند تبلیغ غذای ناسالم برای کودکان حمایت می‌کند. در سطح ملی، برخی کشور‌های اروپایی قوانین تنظیم‌کننده فعالیت‌های تجاری تأثیرگذاران را تصویب کرده‌اند. در فرانسه، مجلس ملی و سنا پیشنهاد ممنوعیت بازاریابی تأثیرگذاران برای مد سریع را تصویب کردند. نروژ هم تبلیغ غذای ناسالم و نوشیدنی‌ها برای کودکان توسط تأثیرگذاران را ممنوع کرد. از سوی دیگر، انتظار می‌رود کمیسیون اروپا پیش‌نویس قانون منصفانه دیجیتال را سال آینده ارائه دهد تا با اقدامات برخط ناعادلانه و بازاریابی فریبنده چهره‌های پرمخاطب فضای مجازی مقابله کند.

(۱)- فست فشن یا مد سریع: تولید انبوه لباس های مد روز با قیمت ارزانتر از برند های ارائه دهنده اولیه یک مد در مدت زمانی گذرا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
کم سابقه ترین بارش ها در استان کرمان
ششمین جشنواره فیلم بسیج برگزیدگان خود را شناخت
۱۵ مسجد شهرستان صومعه‌سرا میزبان معتکفان
البرز میزبان نخستین دوسالانه ملی نقاشی جوان
استمرار بارش برف و باران در سمنان
برخورد دو خودرو در جاده بابل به بهنمیر؛ ۳ کشته و ۵ مصدوم
بهره برداری از فرهنگسرای امام علی (ع) در نظرآباد
اجرای طرح پویش یلدای مهربانی بهزیستی در کیش
آغاز فصل اجرایی منطقه آزاد تجاری مهران
دومین همایش زکات شهرستان انار
بیش از ۷۷ درصد صادرات البرز در بخش صنعت است
مانور درشهربابک
بسته خبر‌های کوتاه ۲۶ آذر در یک نگاه
کشف ۴ دستگاه ماینر در شهرستان آستانه اشرفیه
تأکید استاندار آذربایجان‌غربی بر مدیریت بازار در آستانه شب یلدا
استاندار هرمزگان: همه برای موج سوم بارندگی‌ها آمادگی داشته باشند
برف، شبانه به ایلام آمد
طرح ویژه نظارت بر بازار شب یلدا در استان البرز
تجلیل از دو دانش آموز و یک معلم پژوهشگر برتر استان کرمان
مادران امروز، ستون استوار خانواده و مدافعان میهن و ولایتند
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فرماندهان جدید نیروی هوایی و پدافند هوایی منصوب شدند
میزان بارش ها در استان کرمان طی ساعات گذشته
فیروزآباد با ۱۳۳ میلیمتر باران رکورد دار بارش ها در فارس
واریز اعتبار مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی از شنبه ۲۹ آذر
قطعی آب برخی مناطق به دلیل کاهش ظرفیت تولید تصفیه خانه بزرگ آب گیلان
بلوغ روابط تهران و مسکو، نشانه پایان نظم تک‌قطبی
روحیه استکبارستیزی امام (ره) در عرصه بین الملل جذابیت دارد
هشدار نارنجی بارندگی برای ۲۳ استان کشور
پدافند هوایی شعار ارتش فدای ملت را معنا کردند
بارش برف در چهارمحال و بختیاری
ساعت کاری بانک‌ها از اول دی اعلام شد
آخرین وضعیت بارش در هرمزگان تا ساعت ۶ صبح ۲۶ آذر ۱۴۰۴
دشمن شکست‌خورده و به جنگ روانی روی آورده است
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۲۶ آذر
دریادار ایرانی: هر تهدیدی را با قدرت پاسخ خواهیم داد
باران و برف مدارس فارس را غیرحضوری کرد  (۴۱ نظر)
فیروزآباد رکوددار بارش های فارس  (۴ نظر)
فرماندهان جدید نیروی هوایی و پدافند هوایی منصوب شدند  (۱ نظر)
حجم مبنا در بورس حذف شد  (۱ نظر)
اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز ادامه دارد  (۱ نظر)
برف و باران به فارس رسید  (۱ نظر)
مصوبه افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد  (۱ نظر)
مزایده بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در استان اصفهان  (۱ نظر)
سردار زهرایی: ایجاد ۱۱۰ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال تاکنون  (۱ نظر)
یک هزار میلیارد تومان از مطالبات بیمه درمان بازنشستگان تسویه شد  (۱ نظر)
هشدار سطح قرمز هواشناسی در هرمزگان  (۱ نظر)
رئیس قوه قضائیه مهمان مردم استان مرکزی  (۱ نظر)
آغاز طرح ترافیکی زمستانی پلیس با مشارکت ۹۱ هزار نیروی امدادی در جاده‌ها  (۱ نظر)
همکاری ایران و چین یک ضرورت ژئوپلیتیکی است  (۱ نظر)
سامانه بارشی جدید در راه تهران  (۱ نظر)