گزارش تصویری:
رسانه ها می گویند نخست وزیر انگلیس در حال بررسی محدود کردن دسترسی زیر ۱۶ سالهها به شبکههای اجتماعی به روش استرالیاست. استرالیا مبدع سختگیرانهترین قانون حکمرانی فضای مجازی لقب گرفته و بر اساس آن زیر ۱۶ سالهها حق عضویت در شبکههای اجتماعی را ندارند.
هشدار پلیس فتا:
به گفته پلیس فتا، یکی از روشهای نوین هک گوشی و سرقت اطلاعات مالی کاربران، ارسال پیام از شمارهای آشنا با پیشنهاد نصب برنامکهای سرگرم کننده است. یکی از اسناد بالادستی که میتواند از کاربران در برابر این خطرات محافظت کند، نظام انتظامی فضای مجازی است که در انتظار تصویب است.
پس از ممنوعیت شبکه های اجتماعی برای زیر ۱۶ ساله ها در استرالیا و مطرح شدن ضرورت وجود قانونی مشابه در سوئیس، مقامات انگلیس هم از اهمیت تصویب قانونی برای ممنوعیت استفاده زیر 16 ساله ها از شبکه های اجتماعی می گویند.
گزارش تصویری:
پژوهشگران سوئدی و آمریکایی بیش از ۸۳۰۰ کودک آمریکایی بین ۱۰ تا ۱۴ سال را بررسی کردند و اعلانهای شبکههای اجتماعی را عامل حواس پرتی و بالا رفتن بیش فعالی کودکان معرفی کردند.
این روزها، برنامههای گفتوگو محور اینترنتی و فیلمهای نمایش خانگی محلی برای تبلیغ مصرف مواد مخدر، دخانیات و مشروبات الکلی شده است، علاوه بر آن هم شوخیهای غیر اخلاقی هم در این بسترها زیاد دیده میشود.
وزیر کشور سوئیس، گفت که این کشور باید اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر خطرات شبکههای اجتماعی انجام دهد و نشان داد که با احتمال ممنوعیت این سکوها برای کودکان و نوجوانان موافق است.
گزارش تصویری:
تحقیقات نشان میدهد آمار قلدری مجازی یا همان آزار و تهدید مجازی کودکان، افزایش یافته است. یکی از تدابیر کشورهای اروپایی در برابر این مساله، مدیریت حضور کودکان در فضای مجازی بر اساس سن و سال آنهاست.
گزارش تصویری:
جمعی از کاربران مسیحی، با راه انداختن پویشی برای تحریم کالاهای مرتبط با رژیم صهیونیستی، میگویند جشن سال نو آنها، نباید به اقتصاد کودک کشها کمک کند.
عضو شورای عالی فضای مجازی:
رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی، اعلام کرد: اجرای مصوبه ۳۲ بندی شورا باید مرحلهبهمرحله پیش برود و پس از آن، در صورت پذیرش قوانین کشور از سوی سکوهایی مانند تلگرام، موضوع بازگشایی آنها قابل بررسی خواهد بود.
مؤسسه فناوری ماساچوست:
متخصصان و کارشناسان هشدار میدهند استفاده گسترده از چتباتهای هوش مصنوعی میتواند بهرهوری را افزایش دهد اما در عین حال مهارتهای حیاتی مانند تفکر انتقادی و حل مسئله را تضعیف کند.