• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۲۷۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
با انجام وارسی پرواز رادار تنگ ریز فارس؛

آغاز به‌کار دومین هواپیمای وارسی پرواز کشور

­مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: دومین هواپیمای وارسی پرواز (فلایت‌چک) کشور پس از اتمام مراحل خرید، به کشور وارد شد و به صورت رسمی فعالیت عملیاتی خود را آغاز کرد.

آغاز به‌کار دومین هواپیمای وارسی پرواز کشور
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ کاپیتان رضا نخجوانی اظهار کرد: این هواپیما پس از انجام مراحل ثبت قانونی پروازی در سازمان هواپیمایی کشوری، با اجرای عملیات وارسی پروازی سایت رادار تنگ‌ریز در استان فارس که از نوع MSSR/PSR با پهنای عملکرد ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع در جنوب کشور است، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: بهره‌برداری از این هواپیمای راهبردی با دو اولویت عملکردی در فرآیند عملیات وارسی پروازی انجام خواهد شد که در مرحله نخست، عملیات وارسی پروازی مربوط به سامانه‌های راداری و بصری و انجام طرح‌ها و دستورالعمل‌های پروازی است و مرحله دوم، مربوط به انجام عملیات وارسی پروازی سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌ها و مسیر‌های پروازی در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به این‌که سایت رادار تنگ‌ریز برای افتتاح و بهره برداری نیازمند تنظیم (کالیبراسیون) و صحت سنجی معیار‌های عملکرد است، این ارزیابی پروازی توسط دومین هواپیمای فلایت چک که به تازگی وارد کشور شده است، در هفت روز به انجام رسید و فرآیند ارسال داده‌های عددی به‌دست آمده برای سیر مراحل تکمیلی بهره برداری به مبادی مربوط انجام شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به ارزش افزوده هواپیمای فلایت‌چک جدید برای صنعت هوانوردی گفت: افزایش ایمنی، سرعت و دقت در انجام عملیات وارسی پروازی را می‌توان ارزش افزوده هواپیمای فلایت چک جدید دانست.

نخجوانی تاکید کرد: پس از سانحه تنها هواپیمای فلایت‌چک سازمان هواپیمایی کشوری در اواخر سال ۱۳۹۲، برای انجام عملیات وارسی پروازی در کشور ناچار به استفاده از هواپیمای فلایت چک و متخصصان سایر کشور‌ها با تبعات مالی و امنیتی بودیم، اما از سال ۱۳۹۶ تاکنون این عملیات‌های پروازی با تکیه بر دانش نیرو‌های متخصص داخلی اعم از خلبانان، مهندسان FIS و پرسنل فنی و مهندسی و با استفاده هواپیمای کینگ ایر i۳۵۰ به انجام می‌رسد و در قیاس عملکرد پروازی، عملیاتی را که نیرو‌های خارجی در ۱۳۰ ساعت پروازی انجام می‌دادند، متخصصان داخلی در ۳۰ ساعت، بازه زمانی کمتر و با کیفیت برتر به سرانجام می‌رسانند.

وی گفت: با توجه به پراکندگی فرودگاه‌ها و تجهیزات هوانوردی در کشور، بدون شک با بهره بردن از دو هواپیمای فلایت چک شاهد انجام عملیات وارسی پروازی به موقع و با معیار‌های عملکردی دقیق خواهیم بود و این موضوع مهم موجب افزایش بهره‌وری دستگاه‌ها و تجهیزات ناوبری کشور خواهد شد. این در حالی است که در آینده نه چندان دور نیز به دنبال افزایش تعداد این نوع هواپیمای راهبردی هستیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها هواپیمای فلایت‌چک را ظرفیت استراتژیک برای صنعت هوانوردی کشور دانست و گفت: اگر صنعت هوانوردی را یک زنجیره در نظر بگیریم، هواپیمای فلایت‌چک را می‌توان حلقه راهبردی آن دانست، زیرا فعالیت این زنجیره مشروط به تایید عملکرد سامانه‌های ناوبری و تجهیزات فرودگاهی مرتبط به این امر توسط متخصصان گروه وارسی پروازی است.

نخجوانی با اشاره به فراهم شدن امکان تعمیر و نگهداری و خدمت رسانی شبانه روزی هواپیمای فلایت چک گفت: انجام عملیات پروازی با این هواپیمای راهبردی کشور نیازمند به‌روزرسانی مداوم و آموزش مستمر نیرو‌های متخصص شاغل در این حوزه است و متخصصان ایرانی با ایثار و تعهد، خودشان را بر اساس قوانین و مقررات دانش روز هوانوردی دنیا در این عرصه نزدیک کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
موفقیت دانش‌آموزان سمپادی گیلان در کنکور ۱۴۰۴
تقویم روز و اوقات شرعی سیزدهم آبان به افق آبادان و خرمشهر
رقابت ۱۴۴ تکواندوکار در شش وزن جدید/ حضور قهرمانان جهان و المپیک در ریاض
پایان تلخ طرح دریا در مازندران با ۴۷ غریق
پایان مسابقات کوهپیمایی جانبازان کشور در رامسر
از کمبود رادیولوژیست در استان تا ماجرای ماجرای مهاجرت پزشک معروف یاسوجی
سیزدهم آبان ، روزی سرنوشت‌ساز در تاریخ ملت بزرگ ایران است
­ بازدید رایگان نوجوانان از موزه‌ها
توقف فعالیت سه واحد سنگ شکن در محور بلده 
دیار علویان امروز میزبان موج استکبارستیزی
پیشرفت ۷۷ درصدی مسیرسازی انتقال آب در خراسان جنوبی
ملت ایران در برابر دشمنان تسلیم نخواهد شد
محدودیت‌های ترافیکی یوم‌الله ۱۳ آبان در بجنورد اعلام شد
پهلوگیری کشتی حامل ببش از ۷۲ هزار تنی گندم در بندر امام خمینی
اسناد روایت می‌کنند
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق شاهرود و گرمسار
آمریکا حامی تروریسم و جنایت در منطقه است
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان ( سیزدهم آبان ۱۴۰۴)
پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان
از تحقیر تا بیداری
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان
اطلاعیه دعوت به راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور
اختلاف جمهوری اسلامی و آمریکا، ذاتی است و نه تاکتیکی
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم
زمین لرزه در شمال افغانستان تاکنون ۳۰ قربانی گرفته است
تأسیسات حساس نظامی اسرائیل زیر ضربات موشک‌های ایران
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد
قلم های کوچک؛ یادآور یک روز بزرگ تاریخی
فرآوری غلات و حبوبات زنجان با ۵۰ واحد بوجاری فعال
سفر هیئت عالی رتبه نیروی هوایی ارتش کشورمان به بلاروس
تجمع دانشجویان و مردم در اعتراض به کشتار مردم سودان
تازه‌ترین وضعیت پیش ثبت نام حج ۱۴۰۵
بارندگی و کاهش دما در شمال و شمال شرق کشور
پیروزی تراکتور مقابل الشرطه
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
کرملین: مسکو از نزدیک تحولات ونزوئلا را زیر نظر دارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
کشور فلسطین ظرف ۵ سال تشکیل می‌شود  (۱ نظر)
قصه آموزش در تنها مدرسه روستای نرگس‌زمین ساری  (۱ نظر)
افشای هویت جانیان صهیونی به دست گروه سایبری حنظله  (۱ نظر)
قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در آسیا  (۱ نظر)
تظاهرات مخالفان رئیس جمهور صربستان  (۱ نظر)
بلیت فروشی دیدار تراکتور_الشرطه  (۱ نظر)
دیدار عراقچی با پدر زندانی ایرانی در ترکیه  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
بازتاب درخشش طلایی والیبال دختران ایران در تارنمای شورای المپیک آسیا  (۱ نظر)
راه اندازی مرکز همسان گزینی هلما در مازندران  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: ما غافلگیر نشدیم و آرایش سپاه جنگی بود  (۱ نظر)