• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۲۱۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
در پاسخ به سوالات جمعی از نمایندگان مجلس؛

کاهش سهم پرواز‌های چارتری با هدف کاهش قیمت

وزیر راه و شهرسازی: یکی از دلایل افزایش بی رویه نرخ بلیت در روز‌های اخیر، چارتر شدن بلیت‌ها بود و به همین دلیل در تلاش هستیم با مشارکت سازمان هواپیمایی کشوری و خطوط هواپیمایی، سهم چارتر کردن بلیت کاهش یابد.

آخوندی: با هدف کاهش قیمت، سهم پروازهای چارتری کاهش یافتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ عباس آخوندی که برای پاسخ به سوالات جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون عمران مجلس حضور یافته بود در پاسخ به سوالات نمایندگان درخصوص علت افزایش بهای بلیت در روزهای اخیر گفت: سهم چارتر شدن بلیت ها هشتاد درصد بود که امروز این سقف به هفتاد درصد رسیده و بزودی با هماهنگی انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی این سهم باز هم کاهش خواهد یافت.

وی گفت: هم اکنون بخش مهمی از تخلفات نرخ گذاری با ورود سازمان هواپیمایی و شرکتهای هواپیمایی کاهش یافته و به مردم هم توصیه کرده ایم برای پرهیز از گران خریدن، بلیت خود را از سامانه ها و آژانس های مجوز دار یا پایگاه اینترنتی شرکتهای هواپیمایی خریداری کنند.

آخوندی همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره برنامه های این وزارتخانه برای ارتقای ایمنی جاده ها و راهها گفت: ایمنی راه 5 ستون مهم دارد که شامل جاده، خودرو، قوانین، کاربری ایمن و امداد رسانی بعد از حادثه است.

وی افزود: از همان ابتدای حضور در وزارتخانه تلاش کرده ام جلسات کمیسیون ایمنی راهها ماهانه به صورت منظم تشیل شود و این جلسات بصورت مستمر در سطح استانها هم به ریاست استانداران برگزار می شود.

وی افزود: یکی از وظایف مستمر وزارت راه وشهرسازی، بازدید و پایش مستمر جاده ها و رفع نقاط پرحادثه است اما پیش از تامین بودجه لازم برای رفع این نقاط، عملیات آشکار سازی با نصب علایم هشدار دهنده به رانندگان انجام می شود.

وی افزود: دستورالعمل روشنی برای عملیات آشکار سازی نقاط پرخطر تهیه و به استانها ابلاغ شده است اما رفع نقاط پرحادثه نیاز به تامین بودجه های مربوطه دارد چراکه در برخی نقاط، رفع خطر از یک نقطه نیازمند هزینه های بسیار بالا و از جمله احداث پل و ... است که باید در ردیف های بودجه ای گنجانده شود.

وزیرراه و شهرسازی، اقدامات بازدارنده، نصب دوربین ثبت تخلف در جاده ها، تجدید نظر در آیین نامه های مربوط به اعطای گواهینامه، استاندارد سازی خودروهای تولیدی و بازنگری در نحوه بازرسی دوره ای خودروها از دیگر اقدامات کمیسیون ایمنی راهها با مشارکت سایر دستگاهها خواند و گفت: برای نخستین بار در کشور، وقتی نقص سامانه ترمز و برق در یک مدل اتوبوس اسکانیا قطعی شد، این شرکت مکلف به فراخوانی همه خودروهای خود و رفع کامل نقص مربوطه شد که این امر نشان از اهتمام وزارت راه برای ارتقای ایمنی راهها دارد.

آخوندی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برنامه های این وزارتخانه در خروج بخش مسکن از رکود گفت: مفاهیمی چون رونق یا رکود و تورم مسایل اقتصاد کلان هستند و نمی توان بدون توجه به شاخص های اقتصاد کلان، در بخشی رونق ایجاد کرد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه که با کمک شما نمایندگان مجلس تهیه و تصویب شد، مبنای این برنامه در بخش مسکن، در دو برنامه ششم و هفتم توسعه بازآفرینی شهری بود یعنی اینکه همه دو هزار و 700 محله کشور ظرف مدت 10 سال یعنی سالانه 270 محله بازآفرینی شود.

وی افزود: بهسازی مسکن روستایی و تکمیل خدمات بخش مسکن مهر از برنامه های این سیاست کلان است.

آخوندی افزود: برای نیل به این هدف، بانک مسکن مقرر شد به بانکی توسعه ای تبدیل شود تا اهرم مالی برای توسعه بازار فراهم گردد اما این بانک برای افزایش قدرت خرید مردم نباید به منابع بانک مرکزی متوسل شود تا پایه پولی کشور و در نتیجه تورم رشد نکند.

وی با اشاره به اصلاح ساختار مسکن مهر در کشور گفت: جلوی گسترش طرح را گرفته و پروژه های مسکن مهر را به سمت و سوی بازآفرینی شهری بردیم که یک تحول بزرگ و راهبردی بود.

وزیر راه گفت: این طرح مسکن مهر تاثیری در کم شدن حاشیه نشینی نداشت و توفیقی در کاستن از سوداگری بخش مسکن نداشت اما دیدیم که سطح زیربناها بالا رفت و از صد متر فراتر رفت درحالیکه تقاضای طبقه متوسط جامعه زیر یکصد متر زیربناست و وجود 2 میلیون و 500 هزار خانه خالی هم نشان می دهد این خانه ها برای حل مشکل تقاضای مسکن ساخته نشده و برای سوداگری ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اصلی ترین مساله ایران و نه این وزارتخانه، وجود بد مسکنی 19 میلیون نفر است گفت: همه این 19 میلیون نفر یعنی 5 میلیون خانواده ایرانی سرپناه دارند اما نمی توان آن را مسکن دانست.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مشکل دولت قبل این بود که می گفت این تعداد خانه می خواهم و می دید در سطح شهرها زمین نیست بنابراین در حاشیه شهرهای جدید دو میلیون خانه ساخت که مشکلی از مردم را حل نکرد.

وی افزود: اصلی ترین و سخت ترین مساله کشور در حال حاضر مساله بازآفرینی شهری است که از دهه پنجاه در کشور وجود داشته و هیچ دولتی نه قبل و نه بعد از انقلاب به سراغ آن نرفت اما من به سراغ آن رفتم.

وی افزود: انفجار شهری بوجود آمده و رشد نامتقارن در حاشیه شهرها بوجود آمده است و بطور متوسط 31/8 درصد جمعیت شهری در حاشیه شهرها زندگی می کنند که این آمار در شهری مثل زاهدان به 41 درصد می رسد.

آخوندی تصریح کرد: کلیدی ترین و محوری ترین مساله کشور، حل مشکل بدمسکنی 5 میلیون خانوار ایرانی است و باید همه از مردم، مجلس و دولت کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
مطالبات مردم در بسته صدای شما ۲۲ آذر ۱۴۰۴
مهر آب؛ سوژه هنرمندان زنجانی
آمادگی همه‌جانبه برای دفاع از عزت، استقلال و امنیت کشور
ایران جوان ۱۴۰۴/۰۹/۲۲
بانوی کارآفرین زنجانی در مسیر ساخت دستگاه صنعتی
هوای ابری و بارش پراکنده در لرستان
مصرف نان‌های سبوس‌دار؛ گامی مهم در تغذیه سالم روزانه
همیار گاز در مدارس استان زنجان
علل افزایش قیمت طلا در بازار
صلح و سازش ۴۹۶ پرونده قضایی درپویش «به احترام حضرت معصومه (س) در قم
اجرای بنزین ۳ نرخی از امروز
آخرین خبر از بارندگی در کشور ۱۴۰۴/۰۹/۲۲
اجتماع بانوان فاطمی در لبنان
مجید اخوان سرپرست روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری شد
تحول در تولید زیتون با بهره‌گیری از دانش روز و فناوری‌های نوین
طرح ملی درختکاری در زیر سایه مادر
باخت اروند سیرجان برابر کاوان قشم در هفته ششم لیگ حرفه‌ای بسکتبال
کشف ۵۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در کاشان
بارش‌های امیدبخش در اردبیل، کم‌آبی را جبران نکرد
تضعیف اعتبار ملی ایران، زمینه‌ساز اقدامات خصمانه علیه کشور است
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
واژگونی اتوبوس مسافربری در مسیر سمیرم به یاسوج
نورآباد ممسنی با ۹۵ میلیمتر باران، در صدر بارش‌ها
در نور آباد ممسنی ۱۰۱ میلیمتر باران بارید
دشمن توان مقابله نظامی با ایران ندارد
لحظات قبل از فوت خسرو علی‌کردی
شهید رشید ستون اتاق فکر دفاع مقدس بود
سامانه بارشی در راه گیلان/ اواخر وقت فردا بارش‌ها آغاز می‌شود
سامانه پرقدرت بارشی در راه فارس
هوای مشهد امروز جمعه ۲۱ آذر ۱۴۰۴ سالم شد
اعلام اسامی مسافران حادثه واژگونی اتوبوس یاسوج در جاده سمیرم
هشدار زرد هواشناسی خوزستان مبنی بر کاهش دما و یخ زدگی زمین
نورآباد با ۸۹ میلی متر، رکورد دار بارندگی در فارس
دایر بودن مدارس آذربایجان غربی
مجروح شدن فرمانده انتظامی مشهد و یک مامورپلیس، حین انجام وظیفه
بازگشت آموزش حضوری به تمام مدارس مازندران از شنبه ۲۲ آذر
میزان بارش برف در فریدونشهر  (۵ نظر)
شاخص هوای شیراز امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۴  (۳ نظر)
واژگونی اتوبوس مسافربری در مسیر سمیرم به یاسوج  (۲ نظر)
نورآباد ممسنی با ۹۵ میلیمتر باران، در صدر بارش‌ها  (۱ نظر)
در نور آباد ممسنی ۱۰۱ میلیمتر باران بارید  (۱ نظر)
میزان بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری  (۱ نظر)
اعلام اسامی مسافران حادثه واژگونی اتوبوس یاسوج در جاده سمیرم  (۱ نظر)
بازگشت آموزش حضوری به تمام مدارس مازندران از شنبه ۲۲ آذر  (۱ نظر)
هشدار قرمز وقوع مه گرفتگی در خوزستان  (۱ نظر)
واژگونی اتوبوس مسافربری در مسیر سمیرم به یاسوج با سه کشته و ۱۵مصدوم  (۱ نظر)
رئیس مرکز آمار قوه قضائیه: تا پایان سال مردم دارای دستیار هوشمند می‌شوند  (۱ نظر)
بررسی منابع آبهای سطحی و زیرزمینی آذربایجان غربی  (۱ نظر)
بازی‌های پاراآسیایی جوانان؛ ثبت ۸۱ نشان دیگر به نام فرزندان ایران  (۱ نظر)
اجراي مرحله بيست و سوم طرح آرامش در شهر  (۱ نظر)
پاراوزنه برداری دختران؛ حسینی طلایی شد، ایمانی نقره‌ای  (۱ نظر)