• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۵۱۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
اقتصادی
لزوم همبستگی و همگرایی ایران خودرو و سازندگان

دیدار مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با قطعه سازان

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر ضرورت تولید قطعات با کیفیت تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، آقای فرشاد مقیمی در دیدار با قطعه سازان ضمن تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های این گروه در تعامل با شبکه تامین، اعلام کرد: عقد اخوت با هیچ یک از قطعه سازان نداریم. خط قرمز همکاری با قطعه سازان، تامین به موقع با هزینه‌های مناسب و با کیفیت قطعات است.
وی محور برگزاری نشست با شبکه تامین را ایجاد اتحاد و همدلی در صنعت خودرو دانست و گفت: با هماهنگی بین قطعه سازان با محوریت تشکل‌های تخصصی از یک‌سو و قطعه سازان با گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان خودروساز شماره یک کشور از سوی دیگر، بدنبال تحقق اهداف و برنامه‌های تولید خواهیم بود.
مدیرعامل ایران خودرو در این نشست بر هم افزایی و همبستگی بین قطعه ساز و خودرو ساز تاکید و اظهار کرد: باهم عهد ببندیم تخریب قطعه ساز علیه قطعه ساز، خودروساز و انجمن‌ها و برعکس ممنوع، همه با وحدت کلمه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گام برداشته و مشکلات درون خانواده را باهم حل خواهیم کرد و احترام متقابل به حقوق یگدیگر به ویژه حقوق مصرف کننده را در اولویت قرار خواهیم داد.
وی با تاکید بر پرداخت نظام‌مند و شفاف به قطعه سازان و جلوگیری از رانت و تبعیض گفت: باید پرداخت‌ها براساس رویکردی سیستماتیک صورت گیرد، کمیته‌های تخصصی براساس شاخص‌های ارزیابی، بر عملکرد قطعه سازان نظارت خواهند کرد تا پرداخت‌ها براساس آن انجام شود.
مدیرعامل ایران خودرو با تشریح شرایط موجود، بر لزوم همبستگی و همگرایی ایران خودرو و سازندگان تاکید کرد و گفت: برنامه تولید امسال ایران خودرو مشخص است و نیازمندی‌ها در حوزه تامین نیز مطابق با تعداد تولید تعیین شده است. با همت و یاری شما تامین‌کنندگان در کم‌تر از دوماه آینده به تیراژ تولید روزانه دست کم دو هزار دستگاه خودرو خواهیم رسید.
اقای مقیمی تصریح کرد: هدف این است که خودرو‌ها با عبور مستقیم از خط تولید، به دست مشتریان برسد. با همکاری قطعه سازان، علاوه بر رضایتمندی مردم و مشتریان، از انباشت سرمایه قطعه ساز و خودرو ساز در پارکینگ‌ها جلوگیری خواهیم کرد.
وی افزود: با پشتیبانی سازندگان خودرو‌های کف پارکینگ نیز براساس برنامه زمانبندی به زودی به صفر خواهد رسید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تعامل نظام‌مند و شفاف با تامین کنندگان را از دیگر محور‌های دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: علاوه بر ایجاد تنوع در روش‌های تامین مالی، به دنبال پرداخت نظام‌مند هستیم تا تا برنامه‌های خودکفایی تولید در گروه صنعتی ایران خودرو را محقق کنیم.
وی برنامه توسعه محصولات جدید و توسعه صادرات را از مقوله‌های مهم در فعالیت‌های ایران خودرو دانست و گفت: برنامه‌های متنوعی نیز برای ارتقای کیفیت محصولات و کاهش نمرات منفی طرح ریزی کرده ایم.
آقای مقیمی با بیان این که تصویر ذهنی جامعه و مشتریان از ایران خودرو آسیب دیده است، بر لزوم بهبود شرایط تاکید کرد و گفت: با همت مجموعه باید به جایگاه قبلی بازگردیم، تداوم فعالیت ما در گرو همکاری و همراهی با یکدیگر است.
وی گفت: با همت و ظرفیت‌های موجود در قطعه سازان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی توانسته ایم از بخش زیادی از مشکلات عبور کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر استمرار جلسات با قطعه سازان از طریق تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، مشکل گردش نقدینگی قطعه سازان قابل رفع است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بر بهره وری و توسعه تخصصی در زنجیره ارزش خودرو تاکید کرد و گفت: باید با بهره مندی از تکنولوژی روز به این هدف دست یابیم. خودروسازی ۲۱ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص می‌دهد و نمی‌تواند نسبت به مقوله بهره وری بی تفاوت باشد.
آقای مقیمی با بیان این که توسعه خودکفایی مهم‌ترین محور برنامه‌های ایران خودرو است، گفت: باید فعالیت‌های طراحی محصول در گروه را با جدیت و گستردگی بیشتری پیگیری کنیم.
وی ایجاد ستاد توسعه و تعمیق ساخت داخل را از رویکرد‌های گروه عنوان کرد و گفت: شخصا در کمیسیون‌ها و جلسات این ستاد داخلی سازی قطعات را دنبال می‌کنم. از نیرو‌های دانشی، شرکت‌های دانش بنیان، قطعه سازان، تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط نیز که در این زمینه تجربه دارند دعوت به همکاری کرده ایم.
آقای مقیمی در ادامه محور‌های تعامل نظام‌مند و شفاف با تامین کنندگان را تشریح کرد و گفت: مدل جامع ارتباط با تامین کنندگان را برمبنای استراتژی‌های حمایتی، کنترلی و مشارکتی اجرا خواهیم کرد. با تمرکز بر فرآیند سیستماتیک انتخاب و جایگزینی تامین کنندگان در جهت شناسایی و کاهش ریسک‌های تامین گام خواهیم برداشت.
وی از توافق با بانک مرکزی در زمینه اخذ مجوز استفاده از ارز حاصل از صادرات توسط ایران خودرو خبر داد و گفت: با اجرای این رویکرد به بالانس ارزی خواهیم رسید.
وی هدف خودکفایی و کاهش ارزبری تولید را ۲۴۴ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: نباید نسبت به واردات قطعه‌ای که قابلیت داخلی سازی دارد اقدام شود. اولویت ما ساخت داخل و تمرکز برتوان دانش ایرانی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید سه محصول دناپلاس اتوماتیک، ۳۰۱ و ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای تا پایان سال خبر داد و گفت: حوزه‌های فنی و مهندسی و طراحی محصولات جدید را نسبت به قبل فعال‌تر خواهیم کرد. تا پایان سال چند برنامه رونمایی از محصولات جدید را پیش بینی کرده ایم.
وی صادرات ۲۰ میلیون یورو قطعات و مجموعه‌ها را برنامه تعیین شده برای سال جاری عنوان کرد و گفت: در بازار‌های صادراتی می‌توانیم به برنامه‌های تامین ارز کمک کنیم.
مقیمی در پایان با بیان این که باید با همدلی و همراهی سازندگان و حمایت مسئولان، تحریم‌ها را که از خودروسازی شروع شده، در همین جا زمین بزنیم گفت: تیراژ تولید را افزایش خواهیم داد، خودرو‌های ناقص را تکمیل و وارد بازار خواهیم کرد و برنامه‌های توسعه محصول و ارتقای کیفیت را با جدیت دنبال می‌کنیم تا تصویر ذهنی جامعه از بزرگ‌ترین خودروساز کشور را به جایگاه قبلی بازگردانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
سیاست های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
حکیم ۷۰ ساله ایجرود؛ بیست و سه کتاب با نور مکتب‌خانه
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
پیشرفت چشمگیر سیل‌بند خدابنده
پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۸ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی چهاشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
از خزر تا شانگهای؛ ایران مسیرهای تازه همکاری منطقه‌ای را می‌گشاید.
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
نهایی شدن ۲ طرح مهم شهرسازی در کمیسیون ماده پنج تبریز
درخشش زندان مراغه برای صلح و سازش در پرونده‌های قصاص
آغاز سوپر لیگ والیبال با مصاف سپاهان و مدافع عنوان قهرمانی
اعزام ۳۶ دانش آموز کیش به اردوی راهیان نور
اطلاعیه افت فشار یا قطعی آب در برخی مناطق تبریز
احضار و ارشاد عاملان درگیری جلوی مدرسه دخترانه در تبریز
ارسال پیامک‌های درخواست واریز وجه شگرد کلاهبرداران
اعزام دانش‌آموزان هشترودی و نظرکهریزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور
نفس آسمان اصفهان گرفته است
تداوم افزایش غبار و آلاینده های جوی در سمنان
برگزاری همایش ملی بهداشت حرفه‌ای، ایمنی کار و محیط زیست در تبریز
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
بازدید استاندار کرمان از کلاس‌های کانکسی هنرستان فدک
برندگان مرحله ششم پیش‌فروش سکه مشخص شدند
تقویم و اوقات شرعی زنجان سه شنبه ۲۷ آبان
قصه چهار سال بلاتکلیفی استخر نیمه‌تمام ولیعصر زنجان
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی
برپایی نمایشگاه عرضه محصولات روستایی در چهار باغ اصفهان
هشدار هواشناسی مازندران؛ کاهش کیفیت هوا در راه است
­ اسماعیلی، مرد طلایی کشتی فرنگی ایران
ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگی و ترویجی است
چه کسی باعث ناترازی بانک آینده شد؟
گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس کتابخانه عمومی در اهر
رژیم‌صهیونی خسارات دفاع‌مقدس‌۱۲روزه را سانسور می‌کند
کاروانسرا و پل گویجه‌بل تحت حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی قرار گرفت
مشارکت در مسیر مدیریت شهری
پیگیری دغدغه رئیس جمهور در سیستم آموزش عالی کشور
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود  (۱ نظر)
آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌های رشت همزمان با برگزاری اجلاس استان‌های ساحلی خزر  (۱ نظر)
وعده افزایش ۵۰ درصدی حقوق و درآمدزایی برای دانشجویان PhD  (۱ نظر)
سردار حسن‌زاده: قدرت موشکی ایران مهار شدنی نیست  (۱ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
اهدای اعضای زنِ ۳۵ ساله دچار مرگ مغزی در بیمارستان شهید ستاری قرچک  (۱ نظر)
اهدا ۱۰۳ واحد خون به بیماران در شهرستان خرامه  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
استاد دانشگاه امیرکبیر در لیست پراستناد‌های ۲۰۲۵  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)