• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۶۴۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
اجتماعی » جامعه و شهری
مشاهده نتایج سنجش کیفیت

مقایسه کیفیت سرویس‌ها، مهم‌ترین کارکرد «نت سنج پلاس»

معاون سازمان تنظیم مقررات: اطلاعات دقیق، به روز و قابل استفاده در سامانه «نت سنج پلاس» ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مشاهده نتایج سنجش کیفیت سرویس‌های اپراتور‌های ارائه کنندگان خدمات که بیشترین تاثیر را در بازار دارند در سامانه «نت سنج پلاس» خبر داد.
مجید حقی درباره ویژگی‌های سامانه «نت سنج پلاس»، با اشاره به اهمیت رضایت کاربر در استفاده از این سامانه، افزود: در طراحی این سامانه رویکرد ما حرکت گام به گام با کاربر برای دسترسی به اطلاعات است.
وی ادامه داد: در این حرکت گام به گام در ابتدا نوع سرویس‌های ارائه شده و در ادامه کیفیت و کارکرد‌های سرویس مشاهده می‌شود، به طور مثال اگر مشترک نیاز به استفاده تجاری از این سرویس‌ها را داشته باشد اطلاعاتی داده می‌شود که نشان دهد آیا سرویس مورد نظر کارکرد‌های لازم را برای مشترک دارد یا نه.
حقی با اشاره به اینکه برای تمامی این موارد از رنگ‌های مختلف در این سامانه استفاده شده است، گفت: میزان گزارش‌ها و شکایت‌هایی دریافت شده از اپراتور‌ها و شرکت‌های ارائه کننده خدمات در این سامانه وجود دارد و سه عنوان از شکایت‌ها که فراوانی بیشتری دارد قابل مشاهده است.
وی، افزود: تعرفه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران می‌توانند در این سامانه به آن دسترسی داشته باشند و همچنین در تمام کارکر‌های مورد نظر امکان مقایسه اپراتور‌ها با هم نیز وجود دارد که بسیار مهم است.
معاون امور پستی سازمان تنظیم گفت: کاربران در هر نقطه‌ای با سامانه «نت سنج پلاس» می‌توانند وضعیت و مقدار پوشش ۳G و ۴G اپراتور‌های مختلف را در همان نقطه ببینند.
وی، ثبت شکایت از طرف کاربران را یکی دیگر از امکانات سامانه «نت سنج پلاس» معرفی کرد و افزود: از طریق این سامانه امکان تست سرعت اینترنت مشترکان نیز انجام می‌شود.
حقی درباره نحوه برخورد اپراتور‌های و شرکت‌های ارائه کننده خدمات با سامانه «نت سنج پلاس» نیز گفت: طبیعی است که در فضای مقایسه‌ای همیشه این امکان وجود دارد که افرادی اعتراض داشته باشند.
وی ادامه داد: ما با هدف رفع اشکالات و تکمیل کردن این فرآینده، تمام توان خود بکار می‌گیریم که سرویس‌های ارائه شده اپراتور‌ها و کیفیت آن را اندازه گیری کنیم و در این سامانه قرار دهیم.
حقی گفت: اگر اپراتوری در این حوزه اعلام کند که تلاشی در حوزه بهبود کیفیت داشته است، اما در این سامانه دیده نشده، حتما پیگیری و بررسی می‌شود و همچنین اگر نکته فنی یا استاندارد بین المللی در این حوزه وجود داشته باشد از آن برای بهبود کار استفاده می‌کنیم.
معاون امور پستی سازمان تنظیم مقررات درباره میزان آسانی استفاده کاربران از سامانه «نت سنج پلاس» نیز تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده اولویت‌های مشترکین برای استفاده از سرویس‌های ارتباطی ابتدا کیفیت سرویس و میزان رضایت و شکایت بقیه مشترکین و بعد تعرفه است که این موارد در سامانه «نت سنج پلاس» بر اساس همین اولویت‌ها امکان مشاهده دارد.
وی افزود: مشترکینی که تجربه استفاده از سرویس‌ها را دارند نیز می‌توانند نظرات خود را برای استفاده بقیه متقاضیان سرویس‌ها در این سامانه درج کنند.
حقی، تصریح کرد: اپراتور‌های تلفن همراه، FCP‌ها و ارائه کنندگان اینترنت ثابت و بی سیم که بیشترین تاثیر را در این بازار دارند از شرکت‌هایی هستند که نتایج اندازه گیری کیفیت و چگونگی ارائه سرویس آن‌ها در سامانه «نت سنج پلاس» قابل مشاهده است.
وی با تاکید به اینکه سیستم‌های سنجش و اندازه گیری این سامانه از سامانه‌های اپراتور‌ها مستقل است، افزود: سامانه‌هایی مستقلی به عنوان یک کاربر هوشمند و متخصص وجود دارد که از تمام سرویس‌های مورد نیاز مانند یک کاربر در شبکه استفاده می‌کند و همچنین اندازه گیری‌های مرتبط با کیفیت سرویس‌ها را نیز انجام می‌دهد.
معاون امور پستی، سازمان تنظیم درباره میزان تاثیرگذاری این سامانه در بالا بردن کیفیت سرویس ها، نیز گفت: در سامانه «نت سنج پلاس» یک طرف کاربر و یک طرف دیگر اپراتور‌ها و سازمان تنظیم مقررات حضور دارند که ما به عنوان بیان کننده اطلاعات وظیفه داریم گزارش‌های دقیق، به روز و قابل استفاده ارائه کنیم تا کاربر برای استفاده از این سامانه دچار سختی نشود.
وی افزود: در صورت تحقق این هدف، در طرف دیگر این سامانه کاربران بسیاری به دست می‌آوریم که این دو در کنار هم می‌توانند با هم افزایی سامانه را به عنوان مرجعی برای تصمیم گیری در این حوزه معرفی کنند و همچنین درگاهی برای نشان دادن وضعیت فضای حوزه فناوری اطلاعات کشور باشد.
حقی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات به آسان بودن استفاده از سامانه «نت سنج پلاس» تاکیدکرده است، گفت: به دلیل اینکه مخاطب ما در این سامانه عام است تلاش شده کمتر از مباحث فنی و پیچیده استفاده شود و قابلیت بهره برداری آسان برای آن درنظر گرفته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
آغاز نام نویسی داوطبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر از ۲۱ دی
جهش فناورانه نخبگان دانشگاهی در تولید سولفات مس
افتخار جهانی بافق؛ نوجوان اسکیت رولبال به مدال برنز رسید
برگزاری جشنواره هفته نکوداشت قرآن، عترت و نماز در آذربایجان‌غربی
انسداد ۹ حلقه چاه غیر مجاز در نهاوند
چمران: تصمیمات درباره حریم به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود
هفته ۱۵ بوندسلیگای آلمان؛ لورکوزن جای لایپزیش را در رده سوم گرفت
هشدار در مورد یخ‌زدگی کنتورهای آب
شرور مخل نظم و امنیت عمومی در پارس‌آباد دستگیر شد
لایحه الزامات و احکام مورد نیاز قوانین بودجه‌ اصلاح شد
درخواست شرکت ملی گاز از مردم برای کنترل مصرف گاز
برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان خوی
مهار بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
نباید از روایت مظلومیت شهدای جنگ ۱۲ روزه غفلت کرد
پلمب یک هایپرمارکت و یک میوه‌فروشی متخلف در رامسر
پویش یلدای مهربانی گیلانیان
هفته ۱۷ لیگای اسپانیا؛ رئال در صدر به یک قدمی بارسا رسید
گواهی اسقاط ۶۰ میلیونی در برابر کامیون ۲ میلیاردی؛ نوسازی ناوگان به بن‌بست خورد
با وجود بارش‌های بی‌سابقه؛ تلفات جانی نداشتیم
دستگیری عاملان قتل خانوادگی در گچساران
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
مناطق مختلف فارس ، سیراب از بارش رحمت الهی
عقیل کشاورز جاسوس موساد اعدام شد
چطور فلش مموری اطلاعات را ذخیره می‌کند؟ | آشنایی با ساختار داخلی USB Flash
نیرو‌های مسلح به سرعت در حال ترمیم کاستی‌ها هستند
دور سوم مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی واریز شد
امشب؛ پایان مهلت ثبت نام محصولات ایران‌خودرو
توقف خروج کامیون ها از دوغارون تایباد
ادامه بارندگی در کشور؛ بارش همچنان در نوار شرقی
حقوق آذرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در حال پرداخت است
افزایش شمار جانباختگان در سیلاب جنوب کشور به ۷ نفر
جزئیات تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از اول دی
از یک الزام مقرراتی تا موتور محرک توسعه پایدار در ساختمان
حرکت صنعت هسته‌ای ایران در تراز کشور‌های پیشرفته جهان
شروع به کار ادارات خراسان رضوی با ۲ ساعت تاخیر
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۲۹ آذر
پیاده روی بزرگ خانوادگی فردا در گرگان  (۴ نظر)
مناطق مختلف فارس ، سیراب از بارش رحمت الهی  (۲ نظر)
میزان بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری  (۲ نظر)
ورود سامانه بارشی قوی از جنوب و جنوب غرب کشور  (۱ نظر)
مشترکان پرمصرف گاز هزینه‌های بالاتری پرداخت می‌کنند  (۱ نظر)
امشب؛ پایان مهلت ثبت نام محصولات ایران‌خودرو  (۱ نظر)
نصب تندیس والرین در ورودی فرودگاه مهرآباد  (۱ نظر)
کاهش سهم گاز صنایع، زیر سایه مصرف بخش‌های غیرتولیدی  (۱ نظر)
اغازبکار ادارات استان کرمان فردا ۲۹ آذرماه با دو ساعت تاخیر  (۱ نظر)
جان باختن یکی از امدادگران هلال احمر حین عملیات در شهرستان جهرم  (۱ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس در برخی مناطق استان قم فردا شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴  (۱ نظر)
فعالیت حضور مدارس فردا شنبه در گلستان  (۱ نظر)
برف و باران، پاییز فارس را بدرقه کرد  (۱ نظر)
پزشکیان: طرح راه آهن در خراسان جنوبی را به اتمام می‌رسانیم  (۱ نظر)
بارش برف و لغزندگی همه محور‌های خراسان شمالی  (۱ نظر)