• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۹۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
اردبیل » اجتماعی
بهره برداری تا پایان دولت دوازدهم؛

پروژه راه آهن اردبیل - میانه کمبود اعتبار ندارد

پروژه راه آهن اردبیل - میانه کمبود منابع مالی ندارد و تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از پروژه راه آهن اردبیل - میانه تا پایان دولت دوازدهمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل؛ معاون رئیس جمهور در بازدید از عملیات ریل‌گذاری این پروژه گفت: این طرح به هیچ وجه با کمبود منابع مالی روبرو نبوده و مصمم هستیم آن را بعنوان یکی از اقدامات افتخار آمیز تا پایان دولت دواز دهم به بهره برداری برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اجرای طرح‌های ریلی متعدد در کشور گفت: با وجود تردیدهایی که درباره به نتیجه رسیدن راه آهن کرمانشاه، همدان، گیلان، ارومیه و راه آهن تبریز - بستان آباد وجود داشت اما دولت تدبیر و امید این پروژه های بزرگ را عملیاتی و به نتیجه رساند و درباره راه آهن اردبیل هم چنین خواهد شد.

نوبخت گفت: کار در پروژه ۱۷۵ کیلومتری راه آهن اردبیل - میانه باید از دو جبهه سرعت گیرد و با توجه به نبود مشکل اعتباری، بهانه ای برای تکمیل و به نتیجه نرسیدن آن در این دولت وجود ندارد.

علی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: به خاطر برخی کاستی‌ها عملیات اجرایی راه آهن اردبیل - میانه بسیار طولانی شده و ما خواهان این هستیم که این پروژه در سال ۱۴۰۰ و تا پایان دولت دوزادهم بعنوان یادگاری این دولت افتتاح و بهره‌برداری شود.

وی افزود: براساس توافق انجام شده با معاون رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، ۱۰۰ کیلومتر روسازی پروژه، عملیات زیرسازی و احداث هفت ایستگاه مسیر امسال به اتمام می رسد و با توجه به تامین مالی طرح مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل هم گفت: این جای خوشحالی است که دولت مصمم به تکمیل راه آهن اردبیل - میانه پس از حدود ۲۰ سال بلاتکلیفی است و مردم استان اردبیل چشم انتظار شنیدن سوت قطار بوده و انتظار می رود که این مهم در زمان این دولت انجام پذیرد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: البته تنها رسیدن قطار به اردبیل کافی نیست و این راه آهن باید تا پارس آباد و اتصال به جمهوری آذربایجان و کشورهای قفقاز تداوم یابد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: برای اجرای این طرح در هفت سال گذشته زحمات زیادی کشیده شده و انصاف نیست که این طرح در دولت دوازدهم به پایان نرسد.

وی از زحمات استاندار اردبیل در زمینه تسریع در عملیات اجرایی راه آهن اردبیل - میانه تقدیر کرده و اظهار امیدواری کرد که این پروژه در اوایل سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.

 مجری پروژه راه آهن اردبیل - میانه نیز در گزارشی از وضعیت اجرای طرح گفت: تاکنون ۲۳ کیلومتر از مسیر راه آهن اربیل - میانه ریل‌گذاری شده و این میزان امسال به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

مهندس خطیبی با بیان اینکه طرح راه آهن اردبیل - میانه یکی از سخت‌ترین طرح‌های ریلی کشور می‌باشد، افزود: در این مسیر ۶۲ دستگاه تونل با طول ۲۴/۵ کیومتر وجود دارد که ۲۲.۵ کیلومتر آن حفاری شده و در ۱۶ کیلومتر آن نیز لاینیگ صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی زیرسازی طرح نیز از ۸۵ درصد عبور کرده است .

وی گفت: سه ایستگاه فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست در مسیر طرح ۳۵ درصد و ایستگاه اردبیل نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این ایستگاهها نیز امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری ۳ هزار میلیاردی در طرح‌های تولیدی و عمرانی
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به اردبیل به خبرنگاران گفت: تا پایان سال جاری مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای آغاز و تکمیل طرح‌های مختلف تولیدی، صنعتی و عمرانی در استان اردبیل سرمایه گذاری می‌شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
۲۰ آبان آخرین مهلت شرکت در جشنواره شهید مطهری
اجرای ۲۰ هزار تن آسفالت برای تسهیل ترافیک و ایمنی پایتخت
راهپیمایی ۱۳ آبان در شهر‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان قم
تصویب ۱۵ مصوبه در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی
سراب شهرک دهگلان سردترین نقطه کردستان
آغاز مسابقات بدمینتون دانشجویان در شاهرود
راهپیمایی ۱۳ آبان - اراک ۱۴۰۴
طباطبایی: حسین فرکی رئیس کانون مربیان فوتبال شد
رئیس مجلس فردا عازم پاکستان خواهد شد
تقویت زیرساخت‌های ایمنی و تاب‌آوری شهر یزد در سال ۱۴۰۴
دانش‌آموزان بندرعباس، صحنه‌گردان برنامه‌های متنوع ۱۳ آبان
شمال سیستان و بلوچستان در محاصره طوفان و گرد و خاک
دانشگاه‌های نوبت بعداز ظهر برخی مناطق هرمزگان مجازی شد
کشف ۲۴ تن ورق‌ام دی اف خارجی قاچاق در الیگودرز
اگر لانه تسخیر نمی‌شد آمریکا رژیم شاه را بازمی‌گرداند
آگاهی و بیداری نسل جوان و نوجوان گلستان در دفاع از انقلاب اسلامی
برداشت بیش از هزار تن ذرت علوفه‌ای در شهرستان بهشهر
افتتاح مرکز شوق زندگی در بیرجند
کاهش شاخص‌های بورس
ریکاردو ساپینتو: می‌خواهیم در این رقابت‌ها باقی بمانیم
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان
اطلاعیه دعوت به راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم
اختلاف جمهوری اسلامی و آمریکا، ذاتی است و نه تاکتیکی
زمین لرزه در شمال افغانستان تاکنون ۳۰ قربانی گرفته است
تأسیسات حساس نظامی اسرائیل زیر ضربات موشک‌های ایران
اعمال محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی ۱۳ آبان زنجان
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد
سفر هیئت عالی رتبه نیروی هوایی ارتش کشورمان به بلاروس
قلم های کوچک؛ یادآور یک روز بزرگ تاریخی
فرآوری غلات و حبوبات زنجان با ۵۰ واحد بوجاری فعال
تجمع دانشجویان و مردم در اعتراض به کشتار مردم سودان
تازه‌ترین وضعیت پیش ثبت نام حج ۱۴۰۵
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
کرملین: مسکو از نزدیک تحولات ونزوئلا را زیر نظر دارد  (۲ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
قصه آموزش در تنها مدرسه روستای نرگس‌زمین ساری  (۱ نظر)
افشای هویت جانیان صهیونی به دست گروه سایبری حنظله  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در آسیا  (۱ نظر)
تظاهرات مخالفان رئیس جمهور صربستان  (۱ نظر)
بلیت فروشی دیدار تراکتور_الشرطه  (۱ نظر)
دیدار عراقچی با پدر زندانی ایرانی در ترکیه  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
بازتاب درخشش طلایی والیبال دختران ایران در تارنمای شورای المپیک آسیا  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: ما غافلگیر نشدیم و آرایش سپاه جنگی بود  (۱ نظر)