امروز: -
باغ خزندگان اصفهان مکانی متفاوت و صد البته جذاب است که در سال ۱۳۹۱ در شهر اصفهان و در پارک دیدنی ناژوان، در کنار چندیدن جاذبه دیگر همچون باغ پرندگان اصفهان، باغ پروانه ها و آکواریوم اصفهان تاسیس شد.
عکاس :احسان جزینی
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ - ۱۳:۲۷
 
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صدا و سیما: باغ خزندگان اصفهان با افتتاح در سال ۱۳۹۱ ، در دل یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر، یعنی پارک جنگلی ناژوان اصفهان قرار دارد و با حدود هزار متر مربع مساحت، مکانی مناسب برای آشنایی با خزندگان و نقش مهم آن‌ها در اکوسیستم است. حدود ۴۰ ویاریوم در ابعاد مختلف در این مرکز وجود دارند که در آن‌ها از انواع مختلف خزندگان و مار‌های سمی و نیمه سمی نگهداری می‌شود.

علاوه بر خزندگان زنده، در این مجموعه نمونه‌های تاکسیدرمی قابل مشاهده هستند. برخی از مارهای حاضر در باغ شامل افعی شاخ‌دار دم‌عنکبوتی، افعی پلنگی، مار زنگی سیاه، مار آتشی و مار کبرا می‌شود. از دیگر ساکنان این مجموعه می‌توان به خزندگانی نظیر بزمجه بنگال، ایگوانا، تمساح آمازون و اژدهای کومودو اشاره کرد. جانداران در باغ خزندگان به صورت زنده وجود دارند و نمونه‌هایی نیز به صورت جسد و تاکسیدرمی شده و اسکلت دیده می‌شوند. یکی از افتخارات مجموعه باغ خزندگان اصفهان نگهداری از بزرگترین اسکلت مار بوآ در ایران است که بسیاری از علاقه‌مندان را به سوی این جاذبه می‌کشاند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اصفهان واقعا نصف جهان
اصفهان همه چیش،عالیه
به خصوص مردومش
تنوع غذاییش
تنوع آب و هواییش
تنوع آثار تاریجی و جاذبه های گردشگریش
شما افتخار را چی میدونید که میگید نگهداری از بوآ در این مجموعه افتخار ایرانه؟
تو نوشتن دقت کنید.
عالی عالی عالی بود خیلی لذت بخش و جذاب بود ولی توصیه می کنم کسایی که از خزندگان خوشسون نمیاد مراجعه نکنند ولی اونایی که عاشق خزندگان هستند مثل خودم حتما مراجعه کنند و لذت فراوانی ببرند انواع گو ناگون مار خا عقرب هاو رتیل ها و ........ هست من که خیلی خوشم آمده
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha