امروز: -
آتش سوزی منطقه ارسباران که دربعضی ازنقاط منطقه کلیبر و خدافرین از ۳ روز قبل شروع شده بود صبح امروز به صورت کامل اطفا شد.
عکاس :سعید قاسمی
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۷
 
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صدا و سیما؛ آتش سوزی منطقه ارسباران که دربعضی ازنقاط منطقه کلیبر و خدافرین از ۳ روز قبل شروع شده بود صبح امروزباحضور پر تعداد فعالان محیط زیستی کلیبر و اهر، نیرو‌های بسیج، منابع طبیعی، آتش نشانی تبریز، هلال احمر و سایر دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و بالگرد آب پاش هلال احمر بطورت کامل اطفا شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از مهار آتش سوزی در منطقه بابایلی و قاسم کندی ارسباران (بخشی از شهرستان کلیبر) خبر داد. رحیم مهردادی ، در تشریح این خبر، گفت: آتش سوزی منطقه بابایلی و قاسم کندی آغاز شد و بالافاصله تمامی نیرو‌های امدادی از شهرستان‌های مختلف استان و با مدیریت فرماندار کلیبر در منطقه حاضر شدند. وی افزود: این آتش سوزی پس از عملیات نیرو‌ها و هلی‌برد نیرو‌های واکنش سریع هلال احمر، آتش نشانی و ... کنترل و مهار اولیه شده و امروز نیز لکه گیری از منطقه انجام می‌گیرد. هنربر در خصوص استفاده از بالگرد آبپاش در عملیات مهار آتش سوزی جنگل‌های ارسباران نیز اظهار داشت: این بالگرد از تهران اعزام شده که برای انجام عملیات لکه گیری و مهار کامل حریق مورد استفاده قرار خواهد گرفت و برای حصول اطمینان از عدم شعله ور شدن مجدد آتش درخواست کرده ایم تا این بالگرد تا اطلاع ثانوی در استان مستقر باشد. جنگل‌های ارسباران ناحیه کوهستانی وسیعی در شمال آذربایجان‌شرقی است که در محدوده شهرستان‌های اهر، کلیبر و ورزقان قرار دارد و یونسکو ۷۲ هزار و ۴۶۰ هکتار از آن را به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت کرده است.
 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha