امروز: -
گزارش‌ها حاکی از آن است که نظامیان آمریکایی مستقر در فرودگاه کابل که کنترل ترافیک هوایی افغانستان را در اختیار دارند، برای مقابله با ازدحام جمعیت دست به تیراندازی زده‌اند. این در حالی است که هزاران تن در میدان هوایی به امید بیرون شدن از کابل، گردآمده‌اند. از سوی دیگر نیرو‌های آمریکایی نیز پس از بیست سال تاخت و تاز در افغانستان از شب گذشته بدون وقفه در حال تخلیه سفارت شان هستند
عکاس :دریافتی
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ - ۲۰:۳۵
 
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صدا و سیما؛ سقوط کابل به دست طالبان و فروپاشی دولت «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق افغانستان، موجب هراس و سراسیمگی شهروندان این کشور شده و وضعیت در کابل را غیر عادی کرده است. در پی فرار رئیس جمهور افغانستان از کشور ‏، نیرو‌های طالبان دستور گرفته اند تا برای جلوگیری از غارت اموال مردم وارد پایتخت شوند. طالبان در دو هفته تقریبا تمام افغانستان را گرفته اند. پایتخت افغانستان امروز پس از ۲۰ سال دوباره شاهد حضور طالبان است. یک مقام طالبان روز دوشنبه گفت، بیش از ۹۰ درصد از ساختمان‌های دولتی در افغانستان تحت کنترل این گروه است. قاری صلاح الدین گفت مردم از سرنگونی دولت قبلی، بازگشت مجاهدان و برقراری امنیت خوشحالند در نتیجه ما نیز از خوشحالی مردم بسیار خوشحالیم. سقوط کابل، به دو دهه تلاش آمریکا و هم پیمانانش برای کشور سازی در افغانستان پایان داد. در همین حال، اداره میدان هوایی کابل هم در اعلامیه‌ای مشابه از توقف کلیه پرواز‌های ملکی خبر داده و از مردم خواسته به این میدان هوایی هجوم نیاورند. این در حالی است که شب گذشته پس از فرار اشرف‌غنی از کشور، موجی از مردم به میدان هوایی کابل هجوم بردند. گزارش‌های تایید نشده حاکی است که در پی ازدحام جمعیت و عبور مردم از موانع امنیتی، نیرو‌های امریکایی مستقر در میدان هوایی کابل مردم را به رگبار بسته‌اند که در نتیجه آن، حداقل دو نفر کشته شده‌اند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام، روز بخیر
یک سوال دارم. و آن اینکه چرا هیچکدام از خبرگزاری ها این سوال را مطرح نمی کنند که چرا خلبان آمریکایی آن هواپیمای کذایی را نگه نداشت؟ لازم هواپیما متوقف شود، باند از مردم تخلیه شود و سپس اقدام به پرواز کنند. نه خارجی ها و نه خبرگزاری های خودمان این اقدام غیر انسانی آمریکایی ها را طرح نمی کنند. آنها که روی باند جلوی هواپیما می دویدند انسان بودند و احتمال زیر گرفته شدن و بسیاری اتفاقات دیگر وجود داشت!
با سپاس و احترام
شاهرخ ایزدی
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha