امروز: -
شاخص کیفی هوای اراک همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد و برای تمام گروه‌های سنی آلوده است. اراک از جمله کلان شهر‌های آلوده کشور است که شرایط اقلیمی، استقرار صنایع و وضعیت ترافیکی موجب آلودگی هوای شهر اراک شده است و عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران و سالمندان می‌باشد
عکاس :علی اصغر یوسفی
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۴:۴۹
 
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صدا و سیما؛ اراک از جمله کلان شهر‌های آلوده کشور است که استقرار صنایع و وضعیت ترافیکی در ترکیب آلودگی آن دخیل هستند. آلاینده مسئول در آلودگی هوای امروز اراک ذرات کمتر از دو و نیم میکرون است و پدیده وارونگی دما آلودگی هوا را دامن زده است. اراک امسال حدود ۱۲۰ روز ناسالم و آلوده را پشت سر گذاشته است. آلودگی هوا معضل دیرینه‌ای است که برآسمان کشور سایه افکنده و همه برنامه‌ها و پروژه‌های رفع این تهدید بزرگ زیست محیطی تاکنون ناکارآمد و بی‌اثر بوده است، زیرا مدارک موجود و مطالعات صورت گرفته در این رابطه نشان می‌دهد هرچه از نظر زمانی جلوتر می‌رویم میزان آلودگی، میزان آلاینده‌ها و تعداد روز‌های ناسالم از نظر کیفیت هوا افزوده‌تر می‌شود و اراده عملگرایانه‌ای هم برای حل این مشکل وجود ندارد. بهتر است در این شرایط مسئولان استان مرکزی توضیح دهند که چه اقداماتی برای رفع و کاهش این آلودگی انجام داده اند.بنابر توصیه کارشناسان در مورد شرایط ناسالم، ضرورت دارد مردم به ویژه گروه‌های حساس سنی، چون کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و سالمندان در خانه بمانند و از حضور و تردد در فضای باز بپرهیزند، چون ذرات گرد و غبار کوچک هستند و می‌توانند با ورود به دستگاه تنفسی باعث آسیب تنفسی شوند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با سلام
این حقیر از دوران احمدی نژاد بارها طرح پیشنهاد جهت رفع آلودگی داده ام اما کسی گوش نمی کند و مسئولیت آن با مسئولان است:
اگر بخشی از گاز یک شهر بزرگ مثل تهران یا اراک به نیروگاههای تولید برق مدرن فیلتر دار تبدیل شود و آن شهر با انرژی پاک برق گرمایش و کار انرژی خود را انجام دهد بخش زیادی از وارونگی هوا در اثر سوخت اکسیژن اتفاق نمی افتد و هوا پاکتر می شود.
یا علی.
خیلی هوا بد بود
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha