• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۴۷۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
سیاسی » مجلس
رضایی:

مقصران سانحه خروج قطار طبس - یزد از ریل را به مردم معرفی می‌کنیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیته بررسی سانحه باید مستقل از وزارت راه باشد، گفت: کمیته بررسی سانحه ذیل شرکت راه آهن تشکیل شده که خود متولی بوده و باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشد.

مقصران سانحه خروج قطار طبس - یزد از ریل را به مردم معرفی می‌کنیمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی در تشریح بازدید میدانی از محل سانحه خروج قطار از ریل در مسیر طبس - یزد، گفت: جهت بررسی میدانی ابعاد و علل وقوع سانحه خروج قطار از ریل، به همراه علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس و عضو کمیسیون عمران در محل سانحه حاضر شدیم. روز گذشته نیز علی آذری، نماینده مردم قوچان و فاروج به نمایندگی از کمیسیون عمران به همراه تیمی از کارشناسان جهت بررسی حقوقی ابعاد حادثه در محل حاضر شده بودند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علل وقوع سانحه خروج قطار از ریل در مسیر طبس – یزد، افزود: در وقوع این سانحه دردناک که منجر به فوت تعدادی از هموطنانمان شد، عوامل متددی دخیل بود است، از جمله قصور شرکت پیمانکاری که در این محل کار انجام می‌داد تا «سرعت غیرمجاز» لوکوموتیوران چرا که در این مسیر سرعت مجاز حداکثر ۳۰ کیلومتر بوده در حالی که قطار حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته است.

وی ادامه داد: همچنین وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن نیز مکلف بودند اقداماتی نظیر اطلاع رسانی مناسب در خصوص پایان مسدودی مسیر، حرکت قطار، کنترل مسیر و اجرای سیستم هوشمند برای کنترل سرعت لوکوموتیور در طول مسیر انجام دهند که عدم اجرای این موارد نیز از جمله دلایل بروز چنین سانحه‌ای است؛ بنابراین تنها یک عامل در این سانحه تاثیر گذار نبوده که با قاطعیت اعلام کنیم و نیاز به بررسی بیشتری دارد.

رضایی کوچی تصریح کرد: در حال حاضر نیز کمیته بررسی سانحه توسط وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن تشکیل شده و در حال بررسی ابعاد این سانحه است، اما در این کمیته نوعی تعارض منافع وجود دارد، چرا که شرکت راه و آهن خود متولی این موضوع بوده و باید پاسخگو باشد، اما عملاً کمیته سوانح ذیل مجموعه وزارت راه و شرکت راه آهن تشکیل می‌شود؟! 


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این که وزیر راه شخصاً در محل سانحه حضور پیدا کرده و مسئولیت را بر عهده گرفته اند کار بسیار ارزشمندی است، اما این موضوع باید برای همیشه حل شود و دستگاه‌های که در حوادث مختلف ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی دخیل بوده باید نسبت به آن پاسخ‌گو باشند نباید مسئول تشکیل کمیته بررسی سوانح باشند بلکه این کمیته باید مستقل و خارج از وزارت راه تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده مسیر‌های ریلی ما به شبکه تلفن همراه متصل نبوده و در صورت وقوع سانحه در مسیر امکان اطلاع رسانی به موقع وجود ندارد تصریح کرد: در این سانحه نیز به دلیل نبود شبکه تلفن همراه اطلاع رسانی به مرکز مدیریت بحران استان و در خواست امداد بسیار دشوار بوده است؛ بنابراین حتما باید خطوط ریلی کشور به تلفن همراه متصل شوند. از طرفی راه‌های دسترسی به شبکه‌های ریلی برای مدیریت بحران و امداد رسانی مناسب نبوده و این امر موجب تاخیر در امدادرسانی به مصدومان احتمالی می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از بازدید میدانی گزارشی جامعی تهیه کرده و مسببان این سانحه را به بدون تعارف به مردم معرفی می‌کنیم. در تهیه گزارشی که کمیته بررسی سوانح و کمیسیون عمران انجام می‌دهند نباید سرعت فدای دقت شود و از طرفی نباید به حدی طولانی باشد که مردم نا امید و بی اعتماد شوند از این رو باید در تدوین گزارش‌ها تمامی قوانین بالادستی، استاندار‌ها و بررسی نظر کارشناسان و متخصصان رعایت شود. از طرفی روز یک شنبه و دوشنبه هفته آینده نیز جلسه‌ای پیرامون بررسی حادثه ریزش ساختمان متروپل و خروج قطار از ریل در محل کمیسیون عمران مجلس با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی محور کاج–جونقان
ضرورت واگذاری اختیارات ویژه به استان‌های مرزی برای واردات نهاده های دامی
آغاز طراحی نقاشی دیواری بلند در مسیر ساحلی غربی اهواز
پیش‌بینی کاهش ۳۰ درصدی بارش پاییزی در کردستان
واژگونی و حریق سواری پژو حامل سوخت قاچاق در محور گناباد - قائن
دوری و دوستی قرص آهن و کلسیم
آزادراه تهران-کرج امشب مسدود می‌شود
گرامی داشت یاد و خاطره ۱۶۷ شهید شهرستان باروق
انتشار کتاب ریحانه سادات به خط بریل
برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در ۵۶۰۰ مدرسه
افزایش تعرفه خدمات دامپزشکی
امکان استعلام اصالت کالای استاندارد از طریق سامانه پیامکی
کشف بیش از ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان بجستان
برد آبی پوشان گرمسار مقابل تیم شاهین آمل 
امدادرسانی به مصدومان واژگونی خودروی سواری پراید
معرفی فرمانده جدید مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت
هنرنمایی دانش آموزان مدرسه روستای یزدکان خوی درجشنواره غذا‌های سنتی
هفدهمین جشنواره «نخستین واژه آب» در استان اردبیل آغاز شد
راه یابی فیلم «تولد» از مشهد به جشنواره بین المللی نیویورک
انگلیس پشت پرده اجلاس منامه بود
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
استخدام در سازمان صداوسیما
آغاز گازسوز کردن رایگان خودرو‌های شخصی
سرلشکر صفوی: کلید ساخت ایران قدرتمند سواحل مکران است
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا
افشای حمله موشکی ایران به منطقه‌ای سری در سرزمین‌های اشغالی در جنگ ۱۲ روزه
پایان اسکان آسیب‌دیدگان دفاع مقدس ۱۲ روزه در هتل‌ها
افزایش قیمت برخی از داروهای بیماران خاص
ایران جوان ۱۴۰۴/۰۸/۱۷
کشور با همراهی مردم و نیرو‌های مسلح، پیروز جنگ ۱۲ روزه شد
آغاز رویداد ملی ایران جان، خراسان جنوبیِ ایران
جایزه صلح نوبل را به حامی جنایات رژیم صهیونیستی دادند
سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی تأمین اجتماعی راه‌اندازی شد
فرآیند حذف چهار صفر از پول ملی آغاز شد
آغاز رسمی رویداد ملی ایران جان در خراسان جنوبی
نشست سران قوا برگزار شد
تسهیلات وام ازدواج  (۲ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
واکنش محیط‌زیست هرمزگان به کشتن الاغ‌ها  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)
ده‌ها هزار غیرنظامی در سودان کشته شدند  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور آلوده است  (۱ نظر)
پلمب ۶ کافه به علت برگزاری جشن هالووین  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)