• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۶۵۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۶
علمی و فرهنگی » فضای مجازی
یورونیوز:

اروپا بازاریابی اینفلوئنسرها درباره «مُد» و «غذا» را زیر ذره بین برد

یورونیوز در گزارشی نوشت: به تازگی سازمان مصرف‌کنندگان اروپا درباره تبلیغات پنهان اینفلوئنسر‌ها (چهره‌های شناخته شده شبکه‌های اجتماعی) در زمینه مُدگرایی و غذای ناسالم هشدار داده است و به دنبال تنظیم گری فعالیت آن‌ها است.

 

اروپا بازاریابی اینفلوئنسرها درباره «مُد» و «غذا» را زیر ذره بین برد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، یورونیوز در گزارشی به قلم آماندین هس نوشت: شاید در اینستاگرام یا تیک‌تاک دیده باشید؛ اینفلوئنسر‌هایی (چهره‌های شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی) که لباس‌هایی را امتحان می‌کنند تا نشان دهند با پول کم چقدر می‌توان خرید کرد، یا دیگرانی که تقلید‌های ارزان لباس یا لوازم جانبی از برند‌های فست فشن یا مد سریع (۱) را نشان می‌دهند. بازاریابی برخی اینفلوئنسر‌ها (چهره‌های شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی) همچنین تبلیغ غذای ناسالم را ترویج می‌کند. در پرتغال، مک‌دونالدز با یک استریمر محبوب که در دنیای ماینکرافت کاوش می‌کرد، همکاری کرد. در موارد دیگر، اینفلوئنسر‌ها (چهره‌های شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی) شناسه‌های تخفیف برای ویژند‌های فست‌فود ارائه می‌دهند، آزمایش‌های چشایی و چالش‌های طعم‌دهی پست می‌کنند یا چالش‌هایی برای تبلیغ نوشیدنی‌ها یا ویژند‌های پفک اجرا می‌کنند. در گزارشی جدید، سازمان مصرف‌کنندگان اروپا (BEUC) هشدار داده است که بازاریابی اینفلوئنسر‌ها مسائل مختلفی مثل کمبود شفافیت، مشارکت‌های تجاری غیرشفاف و تشویق به مصرف بیش از حد را مطرح می‌کند. «آگوستین رینا»، مدیر کل سازمان مصرف‌کنندگان اروپا به یورونیوز گفت: «در برخی موارد، ما معتقدیم که نقض قوانین اتحادیه اروپا وجود دارد، به ویژه زمانی که چیزی را تبلیغ می‌کنید که برای آن پول دریافت کرده‌اید و به مصرف‌کننده نمی‌گویید؛ بنابراین این موضوع تحت پوشش قوانین حفاظت از مصرف‌کننده است» او افزود: «اما چیزی که در قوانین اتحادیه اروپا پوشش داده نشده است، این رابطه بین اینفلوئنسر‌ها و ویژندها، و سکو‌های رسانه‌های اجتماعی است»، بگفته این مقام اروپایی، بر اساس سازمان مصرف‌کنندگان اروپا ۶۷ درصد از پست‌های اینفلوئنسر‌های تحت نظارت که اقلام غذایی ناسالم را تبلیغ می‌کردند، از افشای مشارکت با یک ویژند یا برند، چه به عنوان هدیه و چه به عنوان تبلیغ پرداختی، خودداری کردند.  
 
یورونیوز در ادامه نوشت: بنابراین، سازمان مصرف‌کنندگان اروپا توصیه می‌کند که لازم است مسئولیت مشترک بین اینفلوئنسرها، آژانس‌های تبلیغاتی آن‌ها و برند‌ها در صورت نقض قوانین مصرف‌کننده برقرار شود. این سازمان همچنین از ممنوعیت بازاریابی تأثیرگذاران در بخش‌های پرخطر مانند تبلیغ غذای ناسالم برای کودکان حمایت می‌کند. در سطح ملی، برخی کشور‌های اروپایی قوانین تنظیم‌کننده فعالیت‌های تجاری تأثیرگذاران را تصویب کرده‌اند. در فرانسه، مجلس ملی و سنا پیشنهاد ممنوعیت بازاریابی تأثیرگذاران برای مد سریع را تصویب کردند. نروژ هم تبلیغ غذای ناسالم و نوشیدنی‌ها برای کودکان توسط تأثیرگذاران را ممنوع کرد. از سوی دیگر، انتظار می‌رود کمیسیون اروپا پیش‌نویس قانون منصفانه دیجیتال را سال آینده ارائه دهد تا با اقدامات برخط ناعادلانه و بازاریابی فریبنده چهره‌های پرمخاطب فضای مجازی مقابله کند.

(۱)- فست فشن یا مد سریع: تولید انبوه لباس های مد روز با قیمت ارزانتر از برند های ارائه دهنده اولیه یک مد در مدت زمانی گذرا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
آغاز عملیات لایروبی و پاکسازی مسیل کمشچه در برخوار
عمل موفقیت آمیز کاشت ضربان ساز بدون سیم در کاشان
بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری‌های نفتی ایران و بلاروس
صادق گودرزی سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران شد
حضور ۳۰۰ نیروی پلیس راه در گشت محور‌های مازندران
پایان فرار ۳ ساعته قاتل جوان شاهرودی
تردد در محور تاراز تنها با زنجیرچرخ
طراوت وشادمانی کرمانیان ازبارش‌های رحمت الهی
آیین یلدای شهدایی در بجنورد برگزار شد
توضحیات سخنگوی کمیسیون آموزش درباره وضعیت دانشجویان بین‌الملل دانشگاه پیام نور
انسداد ۲ جاده اصلی مشهد-کلات و تربت جام -صالح آباد
هفته ۶ فوتبال لیگ کنفرانس اروپا؛ امشب میزبانی کریستال پالاس و فیورنتینا مهمان است
خوزستان آماده اجرای مصوبه دولت برای تسهیل واردات از مبادی مرزی
لحظه‌ای در مسیر پاسداری از ایران درنگ نخواهیم کرد­
کلاهبرداری با شگرد گرفتن بیعانه در فروش خودرو
استقرارخودروهای مکانیزه برف روب در معابر اصلی پایتخت
افزایش نانوایی ها در تره بار
آغاز فصل دوم نمایش فیلم‌تئاتر‌های خانه هنرمندان
فعالیت سامانه بارشی تا اواسط وقت فردا در خوزستان
مردمی‌سازی رسانه از رویکردهای جدید رسانه ملی در خراسان رضوی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فرماندهان جدید نیروی هوایی و پدافند هوایی منصوب شدند
میزان بارش ها در استان کرمان طی ساعات گذشته
فیروزآباد با ۱۳۳ میلیمتر باران رکورد دار بارش ها در فارس
واریز اعتبار مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی از شنبه ۲۹ آذر
قطعی آب برخی مناطق به دلیل کاهش ظرفیت تولید تصفیه خانه بزرگ آب گیلان
میزان بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
پدافند هوایی شعار ارتش فدای ملت را معنا کردند
قطار شهری کرج با ۴ ایستگاه فعال در حال خدمت‌رسانی است
برف و باران قم را به رنگ زمستان درآورد
بلوغ روابط تهران و مسکو، نشانه پایان نظم تک‌قطبی
بیشترین میزان بارندگی، ۲ میلیمتر، در آبادان
جاده های خراسان رضوی در زیر کولاک، برف و باران
هشدار نارنجی بارندگی برای ۲۳ استان کشور
کشف صدها تن برنج احتکار شده در آبادان
ساعت کاری بانک‌ها از اول دی اعلام شد
باران و برف مدارس فارس را غیرحضوری کرد  (۴۱ نظر)
فرماندهان جدید نیروی هوایی و پدافند هوایی منصوب شدند  (۴ نظر)
فیروزآباد رکوددار بارش های فارس  (۴ نظر)
مزایده بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در استان اصفهان  (۲ نظر)
حجم مبنا در بورس حذف شد  (۱ نظر)
اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز ادامه دارد  (۱ نظر)
یک هزار میلیارد تومان از مطالبات بیمه درمان بازنشستگان تسویه شد  (۱ نظر)
وزیر دادگستری: قرار نیست مهریه ۱۴ سکه باشد  (۱ نظر)
آغاز طرح ترافیکی زمستانی پلیس با مشارکت ۹۱ هزار نیروی امدادی در جاده‌ها  (۱ نظر)
رئیس قوه قضائیه مهمان مردم استان مرکزی  (۱ نظر)
برخورد دو خودرو در جاده بابل به بهنمیر؛ ۳ کشته و ۵ مصدوم  (۱ نظر)
همکاری ایران و چین یک ضرورت ژئوپلیتیکی است  (۱ نظر)
سامانه بارشی جدید در راه تهران  (۱ نظر)
تجاوز جدید ترامپ؛ محاصره کامل نفت‌کش‌های ونزوئلا  (۱ نظر)
برف پاییزی، چهره زمستانی به زنجان بخشید  (۱ نظر)