• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۸۲۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
علمی و فرهنگی » آموزش و پرورش
حسینی در نشست شورای راهبری

ثبت نام ۷۳ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال جاری و تاکنون ۷۳ هزار و ۹۵۰ دانش آموز در مدارس استثنایی ثبت نام کرده اند،

ثبت نام ۷۳ هزار دانش آموز در مدارس استثناییبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صداوسیما، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال جاری و تاکنون ۷۳ هزار و ۹۵۰ دانش آموز در مدارس استثنایی ثبت نام کرده اند، این تعداد دانش آموز در ۱۲ هزار ۷۰۶ کلاس درس ساماندهی شده اند که میانگین تعداد دانش آموزان در هر کلاس در حال حاضر ۵ و ۹ دهم است.
آقای دکتر سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که بصورت تصویری برگزار شد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری از دفاع مقدس به عنوان گنجینه بی پایان نام برده اند و باید پاسداشت هفته دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن انجام شود.
وی با بیان اینکه کرونا جامعه را به سمت جامعه طوفانی و در سوگ رانده است افزود: در جامعه طوفانی با تغییرات سریع، همه جانبه، بنیادی و مبهم مواجه هستیم و در چنین شرایطی نوعی نگرانی فراگیر در جامعه شکل میگیرد که جامعه را به سمت جامعه سوگ سوق می‌دهد.
معاون وزیر با بیان اینکه شرایط آموزشی حال حاضر، آموزش در بحران و برای بحران است ادامه داد: کرونا در کنار آسیب‌های فراوانی که دارد فرصت‌هایی را نیز برای آموزش ایجاد کرده است و یکی از فرصت‌ها استفاده از فناوری‌های نوین در امر آموزش است.
وی افزود: در شرایط حاضر تمامی مدارس باز است و اولویت با آموزش حضوری برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است، اما در صورت حضور نیافتن دانش آموزان با استفاده از ظرفیت تلویزیون، ارائه درسنامه‌ها و شبکه شاد باید تمام دانش آموزان زیر چتر تعلیم و تربیت قرار گیرند.
آقای حسینی با بیان اینکه ویروس کرونا موجب دگرگونی نقش‌ها در تمام ابعاد جهانی و بویژه در حوزه تعلیم و شده است گفت: در وضعیت کنونی با سرفصل‌های آموزشی گذشته و همچنین نقش‌های گذشته افراد نمی‌توان به فعالیت آموزشی ادامه داد و از صف تا ستاد باید نقش‌ها تغییر کند و نوآوری به فعالیت‌های آموزشی اضافه شود.
وی افزود: تمام ارکان مدرسه شامل معلمان، دانش آموزان، مدیران و اولیاء مدارس باید نقش جدیدی برای خود تعریف کنند تا امر تعلیم و تربیت به خوبی به پیش برود.
وی تصریح کرد: باید به الزامات بازآفرینی نقش‌ها تن دهیم، نقش‌ها را مناسب سازی کرده و برای رسیدن به این کار نیازمند گفتگو هستیم.
معاون وزیر با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت در زیست بوم کرونا به طور طبیعی با مسائل جدیدی روبرو می‌شود گفت: بخشی از مسائل با تدابیر مدیران و معلمان در درون مدارس و بخشی دیگر در درون خانواده‌ها قابل حل است و برخی دیگر از مسائل با مداخله شهرستانی و استانی قابل پیگیری و حل است.
آقای حسینی گفت: مسائلی که حل آن‌ها از عهده استان‌ها خارج است باید به سطوح بالا منتقل شود تا با تدابیر حوزه ستادی این مسائل و مشکلات به نحو مطلوب حل شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ارائه آمار دانش آموزان استثنایی پرداخت و افزود: در سال جاری و تاکنون ۷۳ هزار و ۹۵۰ دانش آموز در مدارس استثنایی ثبت نام کرده اند. این تعداد دانش آموز در ۱۲ هزار ۷۰۶ کلاس درس ساماندهی شده اند که نرم تعداد دانش آموزان در هر کلاس در حال حاضر ۵.۹ می‌باشد.

معاون وزیر در بخشی دیگر از این نشست به ارائه اصول یازده گانه ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت دانش آموزان تلفیقی فراگیر پرداخت گفت: جامعه جهانی به دنبال جامعه دوستدار انسان است. جامعه دوستدار انسان، جامعه در دسترس، فراگیر و مناسب سازی شده برای تمامی اقشار جامعه بویژه معلولان است و یکی از بهترین نشانگان جامعه در دسترس تغییر جهت از تفکیک به سمت فراگیر سازی است.
وی یکی از بزرگترین رسالت‌های آموزش و پرورش استثنایی را طرح تلفیقی فراگیر دانست و افزود: شیوه نامه دانش آموزان تلفیقی فراگیر به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است که لازم الاجرا است، اما بسیاری از مفاد شیوه نامه نادیده گرفته و اجرایی نشده است و اجرای کامل مفاد شیوه نامه طرح تلفیقی فراگیر نخستین اصلی است که باید مد نظر تمامی استان‌ها قرار گیرد.
آقای حسینی گفت: مناسب سازی ۳۲ مدرسه پذیرا با تمام ابعاد باید به صورت الگویی، راه اندازی سامانه ندای همراه و آموزش مدیران و معلمان مدارس پذیرا و مدارس رابط بویژه آموزش زبان اشاره و خط بریل از دیگر اصولی است که در خصوص طرح تلفیقی فراگیر باید مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: توجه بیشتر به ۸۴۳ مدرسه پشتیبان مدارس تلفیقی فراگیر و حل مشکلات این مدارس، توسعه فعالیت‌های مراکز مشکلات ویژه یادگیری در مدارس پذیرا و تصویب تشکیل شورای راهبری آموزش‌های تلفیقی و فراگیر در شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی از دیگر مواردی است که موجب ارتقای کیفیت آموزش در مدارس پذیرا خواهد شد.
آقای حسینی با بیان اینکه دانش آموزان دیرآموز نیاز به توجه ویژه دارند و باید در زمره دانش آموزان تلفیقی فراگیر قرار گیرند، گفت: از دیگر نکاتی که موجب ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان تلفیقی فراگیر می‌شود توجه ویزه به هدایت تحصیلی دانش آموزان تلفیقی فراگیر در پایه نهم و هدایت آن‌ها با توجه به علاقه، استعداد و نیاز جامعه است.
وی افزود: مناسب سازی فضای مدارس پذیرا در مؤلفه‌های یازده گانه و توجه ویژه به دانش آموزان تلفیقی فراگیر در تصاویر و محتوای کتب درسی از دیگر مواردی است که موجب ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت دانش آموزان طرح تلفیقی فراگیر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
تضاد استقلال طلبی ملت ایران با سیاست‌های سلطه جویانه امریکا
شهر مقدس قم سوگوار ایام شهادت حضرت زهرا (س)
خبر‌هایی از بررسی روند اجرای طرح جی نف در سمنان
انعکاس مشکلات آسفالت معابربرخی مناطق استان کرمان
ششمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند فردا توسط معاون رئیس‌ جمهور افتتاح می‌ شود
تأکید وزیر صمت بر خوداتکایی صنعت فولاد در تأمین انرژی
الگو‌های برتر طرح «اسوه» معرفی شدند
توزیع ۱۰ هزار بسته پوشینه بزرگسال برای مدجویان اصفهان
اعزام ورزشکاران آباده‌ای به مسابقات قهرمانی بوکس آبادان
توزیع بیش از هزار و ۶۰۰ بسته جیره غذایی میان دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری
پیروزی تراکتور مقابل الشرطه عراق
 تبعید امام در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ ریشه بیداری ملت ایران و نهضت انقلابی بود
دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای سکه‌های تقلبی در شهرستان ری
واگن سازی زرند ظرفیتی برای توسعه حمل و نقل ریلی استان
تخریب ورودی خانه دکتر نمازی در شیراز
مطالبات مردم در بسته صدای شما ۱۲ آبان ۱۴۰۴
شهرستان ری آماده برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان
تسریع تحویل واگن‌های متروی قم و آغاز نوسازی صنایع
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم
برنامه ریزی برای ساماندهی بازار میوه در سمنان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد
ایران به دنبال صلح در سودان؛ غرب و صهیونیسم در پی تجزیه
تصادف مرگبار در محور فرعی دهگلان - قروچای
بازار روز شهید عراقی آمل؛ نگین ۳۴ ساله گردشگری مازندران
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱۱ آبان
هفته نهم سوپرلیگ یونان؛‌ پیروزی المپیاکوس با گلزنی طارمی
پیگیری مشکلات نوبت دهی در درمانگاه‌های بیمارستان‌ها
عکس‌های منتخب خبری جهان / ۱۱ آبان
اختلال در واردات و تامین نهاده‌های دامی
افشای هویت جانیان صهیونی به دست گروه سایبری حنظله
ضوابط فعالیت سکو‌های خارجی
اطلاعیه دعوت به راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور
کرملین: مسکو از نزدیک تحولات ونزوئلا را زیر نظر دارد
قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در آسیا
تظاهرات مخالفان رئیس جمهور صربستان
کرملین: مسکو از نزدیک تحولات ونزوئلا را زیر نظر دارد  (۲ نظر)
قطع درختان صنوبر در چمستان قانونی بود  (۱ نظر)
کشور فلسطین ظرف ۵ سال تشکیل می‌شود  (۱ نظر)
قصه آموزش در تنها مدرسه روستای نرگس‌زمین ساری  (۱ نظر)
افشای هویت جانیان صهیونی به دست گروه سایبری حنظله  (۱ نظر)
قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در آسیا  (۱ نظر)
تظاهرات مخالفان رئیس جمهور صربستان  (۱ نظر)
بلیت فروشی دیدار تراکتور_الشرطه  (۱ نظر)
دیدار عراقچی با پدر زندانی ایرانی در ترکیه  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
بازتاب درخشش طلایی والیبال دختران ایران در تارنمای شورای المپیک آسیا  (۱ نظر)
راه اندازی مرکز همسان گزینی هلما در مازندران  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۱ نظر)