• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۳۵۶۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
علمی و فرهنگی » علم و فناوری

قطار ایرانی در آستانه ورود به خط مترو

مدیر طرح سامانه رانش قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت گفت: اکنون قطار ملی در مرحله آزمایش نهایی یا تست گرم است که بعد از عبور از این مرحله وارد تولید انبوه می شود.

قطار ایرانی در آستانه ورود به خط متروبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد فرزی درخصوص آخرین وضعیت قطار ملی به عنوان یکی از طرح‌های کلان ملی افزود: تا پایان دی آزمایش های تاییدکننده کارخانه‌ای (FAT) این قطار در محل کارگاه انجام شد.

مدیر طرح سامانه رانش قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت با بیان اینکه آزمایش های (SAT) یا تست‌های در محل بهره برداری این قطار ملی از ابتدای بهمن آغاز شده است، گفت: این تست که در محل خط مترو انجام می‌شود چند روزی است که شروع شده و در حال انجام است.

به گفته فرزی این آزمایش های نهایی با نظارت بازرسان خارجی انجام می‌شود به طوری که بعد از انجام آزمایش نتایج به این شرکت ارسال و تاییدیه و مجوز سیر از آنها دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به شاخص های آزمایش در محل یا تست گرم گفت: وزن قطار با تقسیم بار ، حفاظت پوشش ، تست تجهیزات قطار با سرعت‌های از پیش تعیین شده از سرعت کم برای سرعت‌گیری و شتاب‌های لازم، ترمز از جمله مواردی هستند که در آزمایش گرم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر طرح سامانه رانش قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت با بیان اینکه این تست در ساعاتی که مترو فعالیتی ندارد ( ۱۰ شب تا پنج صبح روز بعد) انجام می‌گیرد، ادامه داد: همچنین به جای مسافر کیسه شن گذاشته می‌شود تا شرایط کاملاً شبیه سازی شود.

وی تاکید کرد: این آزمایش نهایی یا آزمایش گرم به دلیل اینکه بهره‌بردار و خریدار از عملکرد محصول مطمئن شود انجام می‌گیرد.

به گفته فرزی، معمولاً تست گرم دو تا سه ماه در ساعت‌های خارج از مسافربری انجام می‌شود تا کاملاً از عملکرد ایمن قطار مطمئن شویم اما اگر هر موردی پیش بیاید ممکن است این مدت زمان کم یا زیاد شود. اگر در تست ایرادی وجود داشته باشد، قطار برمی‌گردد و رفع ایراد می‌شود.

فرزی افزود: در خط تست تا سرعت 40 کیلومتر بر ساعت طی می‌شود تا بعد از سرعت‌های بالاتر تست شود. چون مرجع تایید کننده در کشور نداشتیم و این قطار اولین محصول ایرانی در این زمینه است از شرکتی که سابقه کاری در تولید قطار دارد استفاده می‌کنیم تا بتوانیم تاییدیه بگیریم.

فرزی اضافه کرد: این تست‌های یک رام قطار است که بعد از آن وارد تولید انبوه می‌شود.

مدیر طرح سامانه رانش قطار ملی درخصوص میزان تولید انبوه این قطار گفت: قراردادی برای تولید ۱۶ رام ابلاغ شده و در مرحله انعقاد است.

طرح قطار ملی از تیر ۹۸ در راستای انعقاد تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی کلید خورد. این طرح توسط شرکت های دانش بنیان اجرایی شده که ۸۵ درصد آن داخلی سازی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
اجرای این طرح چقدر هزینه داشته؟
نظر شما
آخرین اخبار
سپاه ستون استوار امنیت و آرامش کشور است
الزام همه دستگاههای اجرایی به رعایت دستورالعمل‌های پدافندی
تقویت پدافند زیستی با محوریت کنترل آلودگی‌های صنعتی و بیماری‌های نوپدید
افزایش جریمه توقف کامیون‌های سنگین درمعابر شهر یزد تا ۲۵۰ هزار تومان
آسفالت بخشی از محور سخت گذر کفمه اندیکا
رونمایی پوستر یازدهمین جشنواره سراسری موسیقی بیت و حیران در سردشت
خدمات رایگان تشخیص و درمان هپاتیت در قم
بهره‌برداری از مدرسه خیّرساز «راه ایمان» در بندرعباس
۱۲۰ ثانیه از خبر‌های ۱۰ آبان قم
روایت دردناک مدیر بیمارستان التحریر از وضعیت پیکر شهدای غزه
دو نفر دیگر در ارتباط با سرقت از لوور بازداشت شدند
رایزنی برای تشکیل اتحادیه کاراته کشور‌های حاشیه دریای خزر در روسیه
راهیابی دانش آموز بوکانی به مسابقات جهانی مهارت شانگهای
گلایه از آلودگی زیست محیطی تهران
شهرستان ورامین به ۲۷ مدرسه جدید نیاز دارد
تاب‌آوری استان اردبیل در شرایط بحرانی ارتقا پیدا می‌کند
درمانگاه سرپایی بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود افتتاح شد
کشف ۱۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در اهواز 
محاصره ۱۷۷ هزار سودانی در شهری سوخته
اختلال در شبکه ارتباطی شرق مازندران
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
جهاد نهاجا برای دفاع از مرز‌های هوایی ایران مایه افتخار است
تایید قهرمانی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵
تحویل ویلای ۸ هزار متری متهم چای دبش به بانک ملت
فرصت طلایی ایران در عصر چندقطبی شدن جهان
بدرفتاری کارمندان دولت را گزارش کنید
پاسخ دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره فوت مادر مهریزی
اعلام نتایج اولویت بندی طرح مادران ایران خودرو؛ ۱۱ آبان
نتانیاهو برای اهداف داخلی، به دنبال از سرگیری جنگ است
کشور فلسطین ظرف ۵ سال تشکیل می‌شود
آتش‌سوزی در مراتع شمال معلم‌کلایه
بی‌ثباتی قیمت برنج
بررسی پیش‌نویس موافقتنامه همکاری‌های قضایی بین ایران و عربستان
امضای قرارداد‌های بزرگترین طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل
قطع آب ادارات پر مصرف؛ قانون برای همه یکسان است
میدان امیر چخماق یزد
قهرمانی بلند قامتان ایران در والیبال بازی‌های آسیایی جوانان  (۱ نظر)
تصادف در اتوبان تهران کرج با ۱۱ مصدوم و ۳ فوتی  (۱ نظر)
پیش ثبت نام ۷۳۰ نفر برای تشرف به حج تمتع ۱۴۰۵  (۱ نظر)
قطع درختان صنوبر در چمستان قانونی بود  (۱ نظر)
بازی‌های آسیایی جوانان؛ ایران در رده چهارم آسیا قرار گرفت  (۱ نظر)
پیام تسلیت رئیس مجلس در پی درگذشت مادر شهیدان عاکفی  (۱ نظر)
یادواره شهدای سلامت در خرم‌آباد  (۱ نظر)
کشور فلسطین ظرف ۵ سال تشکیل می‌شود  (۱ نظر)
قصه آموزش در تنها مدرسه روستای نرگس‌زمین ساری  (۱ نظر)
کرملین: مسکو از نزدیک تحولات ونزوئلا را زیر نظر دارد  (۱ نظر)
افشای هویت جانیان صهیونی به دست گروه سایبری حنظله  (۱ نظر)
تظاهرات مخالفان رئیس جمهور صربستان  (۱ نظر)